Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Sâmbătă, 17 Oct. 2015, 10:11
5
5063

Inspectorii şcolari generali din 10 judeţe cer modificarea înscrierilor în clasa pregătitoare: Se abuzează de flotant!

Ministrul Educației și Cercetării Științifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, s-a întâlnit la Cluj-Napoca cu inspectorii şcolari generali din 10 judeţe. Aceştia au solicitat modificarea metodologiei înscrierii copiilor în clasa pregătitoare, a metodologiei de organizare a Evaluării Naţionale şi a Bacalaureatului, reanalizarea costului standard per elev şi înființarea de grupe în spitale pentru elevii bolnavi. Mai mult, şefii inspectoratelor şcolare cer ministerului să se implice cu adevărat în lupta împotriva consumului de etnobotanice care a devenit o problemă reală printre elevi.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Ministrul Sorin Cîmpeanu a efectuat o vizită de două zile la Cluj. În cadrul acesteia, inspectorii şcolari generali din judeţele Maramureş, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Mureş, Alba, Hunedoara, Sibiu, Sălaj, Satu Mare şi Cluj au adus în discuţie problemele cu care se confruntă, au subliniat vulnerabilitățile din sistemul românesc de educație şi au venit cu idei şi soluţii. 

Astfel, inspectorii şcolari generali au propus modificarea Metodologiei de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare, respectiv să se respecte criteriul privind domiciliul stabil al părinților sau tutorilor legali, cele generale și specifice aprobate de către consiliul de administrație al unității de învățământ și încadrarea în numărul de locuri aprobat în planul de școlarizare. Acest lucru este cerut pentru evitarea utilizării abuzive a flotantului, metoda găsită de părinţi pentru a-şi înscrie copiii la unitățile de învățământ din zona centrală.

De asemenea, s-a solicitat modificarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, respectiv stabilirea unei perioade pentru vizualizarea lucrărilor scrise, dar și a evaluării lucrărilor redactate în Braille de către elevii cu deficienţe de vedere.

Inspectorii cer modificări şi în ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat. Aceştia au cerut ca probele de evaluare a competențelor (probele A, B, C şi D) să se desfăşoare în luna premergătoare sfârșitului de an școlar.

În ceea ce priveşte concursul pentru funcția de director și director adjunct în învățământul preuniversitar de stat, inspectorii şcolari cer ca din comisii să facă parte persoane cu competențe în management educațional.

De asemenea, s-a luat în discuţie reanalizarea costului standard per elev și corelarea costului standard per elev cu problemele punctuale pe categorii din sistem şi mai mult,
modificarea Metodologiei-cadru, privind înființarea de grupe/clase în spitale pentru ca și elevilor din clasele de liceu, a X-a, a XI-a și a XII-a să li se ofere șansa continuării școlarizării, printr-o educație adaptată, în funcție de situația medicală a acestora. Astfel, aceştia  vor putea să promoveze anul de studiu în curs sau să participe la evaluările organizate pentru finalizarea unui nivel de învățământ.

Inspectorii au mai cerut şi posibilitatea prelungirii contractelor cadrelor didactice care trebuie să iasă la pensie, puctual, în funcţie de situaţiile din anumite judeţe.

O problemă importantă ridictă la Cluj a fost consumul de etnobotanice care face ravagii printre elevi. S-a cerut astfel elaborarea, în colaborare cu Ministerul Administrației și Internelor, a normelor metodologice de aplicare a Legii privind combaterea operațiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive și autorizarea unui laborator mobil pentru diagnosticarea consumului de etnobotanice sau a altor substanțe cu efecte psihoactive.

 

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
7
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Comentarii

Nu stiu de ce trebe sa facem scoala, nu ne alegem cu nimic!

tarziu v-ati trezit, sa se dea amenzi mari pentru manarelile astea.

Parintii sunt in stare sa faca orice pentru copii lor si sa le ofere cea mai buna educatie posibila. Problema in sistemul actual este ca in fiecare oras profesorii buni si foarte buni sunt concentrati in 2-3 scoli sau licee, iar in restul unitatilor poti sa numeri profesorii buni pe degetele de la o mana. O repartizare echitabila intre toate unitatile de invatamant ar creste nivelul educatiei elevilor pentru ca mai multi copii ar avea ocazia sa dea de un profesor care ii poate marca pozitiv in formarea lor. Dar ca sa implementam asta, trebuie desfiintata titularizarea.

asa e, parintii sunt din ce in ce mai cretini.

Pe cand o sa ia inspectorii si ministerul decizii cu adevarat eficiente entru educatia copilului, ca pana la urma de aia sunt in functiile rspective?

Trebuia inceput cu decongestionarea programei scolare. Un elev din Romania este de-a dreptul sufocat de cantitatea de informatie care trebuie sa o asimileze in 12 ani de scoala! Puneti doar manualele din 12 ani unele peste altele si o sa vedeti cate zeci de mii pagini ar trebui invatate pe de rost!

Si in loc sa-i bagi in cap cu forta toate prostiile care nu ii vor folosi in vecii vecilor de-a lungul vietii, mai bine sa se faca o sinteza si programa generalista sa fie concentrata pe cunostinte practice, cu adevarat utile!

Numai eu stiu cat stress si cati neuroni mi-a mancat "invatatul" analizei matematice in clasele XI-XII, sau a chimiei organice, ca ajung la 40 de ani sa-mi dau seama ca de la bacalaureat incoace nu m-am mai intersectat in viata nici macar odata cu nevoia de a folosi "cunostintele" pe care ministerul educatiei m-a obligat sa le tocesc!

O gramada de romani trecuti prin 8-10-12 ani de "studii" habar nu au unde se afla orasele importante ale tarii pe harta, dar conform programei scolare studierea geografiei este dusa pana la nivelul la care un copil de 16 ani trebuie sa cunoasca inclusiv nivelul resurselor si zacamintelor minerale din... Peru?!?
Nu mai bine in loc sa se studieze atat de amanuntit TOT ce se poate preda, sa se fi insistat ceva mai mult pe geografia propriei tari?

In cazul istoriei, nu se putea preda istoria chiar si universala, la modul placut, cursiv, usor de asimilat al unei povesti, si nu ca o...statistica? Ce fascineaza mai mult auditoriul, legenda lui Vlad Tepes, sau datele statistice/calendaristice exacte? Toata lumea a auzit de Dracula, dar cui ii pasa la ce data a inceput domnia lui Vlad Tepes?

Popescu! In picioare, iesi la tabla! La ce data s-a nascut "X", de cand pana cand a domnit, la ce data a avut loc... DATE, DATE, DATE! Nici macar ani, nuuuu, nu e de-ajuns sa cunosti doar anul, trebuie data exacta! Din punctul meu de vedre, era de-ajuns secolul, cel mult deceniul sau anul, dar data exacta?!? sa ma ierte ministerul, dar e proces verbal de constatare, sau proces de invatamant?

La ce dracu imi e mie util in viata sa stiu absolut toti domnitorii lumii MUSAI corelati cu date calendaristice exacte?!? nascut la... domnit de la... pana la... lupte la data de... decedat la...?!?
Poi ce dracu facem, memoram baze de date exacte sau incercam sa acaparam cunostinte de cultura generala?

Orice om normal, angrenat intr-o discutie in care se ajunge la a se vorbi despre un domnitor, o perioada din trecut, nu va face referire strict la date calendaristice, ci la insemnatatea faptelor respectivului.

Pentru mine si cred ca pentru oricine, e suficient sa stiu(m) ca Mircea Cel Batran a fost domn al Tarii Romanesti, a impiedicat expansiunea otomanilor, a avut un acord cu imperiul si pentru libertatea tarii platea tribut inaltei porti, si ca a fost ingropat la Cozia (pe care a si ridicat-o).PUNCT!

Dar, nu, ministerul educatie spune ca nu ajunge! si in manual apare asa:

Mircea cel Bătrân a fost domnul Țării Românești între 23 septembrie 1386 - noiembrie 1394 și între ianuarie 1397 - 31 ianuarie 1418. A fost fiul lui Radu I și fratele lui Dan I, căruia i-a urmat la tron.
Născut: 1355, Țara Românească
Decedat: 31 ianuarie 1418, Țara Românească
Înhumare: 4 februarie 1418, Mănăstirea Cozia, Regiunea de dezvoltare Sud-Vest
Copii: Vlad Dracul, Mihail I, Radu Praznaglava, Alexandru I Aldea
Părinţi: Radu I, Doamna Calinichia
Frați/surori: Dan I

Mai lipsea marimea la picior, cazierul si istoricul medical!

Si asta-i numai inceputul! Apoi ne da" Politica interna, politica externa, toate tratatele semnate: cu cine, la ce DATA, ce prevedeau, etc...

Si toate astea erai OBLIGAT sa le inveti la nivelul la care nici directorii de muzee sau istoricii, pariez ca nu le stiu pe de rost, indiferent daca tu doreai ca la terminarea liceului sa te faci... medic!

Si nu inteleg de ce dracu nu vede nimeni in ministerul ala ca e prea mult, enorm de mult ceea ce li se cere copiilor. Si mai grav este ca mai bine de 60% din programa actuala cuprinde chestiuni total inutile intr-o viata de om! Cu atat mai mult in ziua de azi, cand aproape orice om are in buzunar un telefon cu care daca chiar are nevoie sa stie O DATA, DE DOUA ORI in viata, fix la ce data a fost inscaunat Mircea cel Batran, din doua click-uri afla ceea ce-l intereseaza!

Si atunci de ce sa tocim si sa memoram in propriul cap zeci de mii de pagini de informatie, sa ne distrugem neuronii care nu se mai regenereaza, cand totul, dar absolut totul in materie de cunoastere, este deja documentat, arhivat, stocat "in cloud" si informatia ne sta la dispozitie oricand si de oriunde pe internet? In mai putin de 2 secunde, absolut orice am vrea sa "stim" ca e istorie, geografie, e deja acolo!

Sa folosim internetul pentru aceste zeci de mii de date oarecum neesentiale traiului zilnic, si sa folosim scoala pentru a forma caractere, pentru a modela felul de a gandi a copilului. Internetul iti spune cand a crapat Stalin dar nu-ti da solutia perfecta atunci cand TU ai de facut niste alegeri care vor fi decisive pentru tine ca individ in viata!

Lasati neuronii copiilor sa fie folositi intr-un mod util, sa invete chestiunile care ii vor folosi mai mult in viata, sa citeasca, sa picteze, sa faca sport! Literatura dezvolta vocabularul, limbajul, modul de exprimare, nu statistica datelor exacte!

Faceti sah cu ei in scoala in loc de integrale de analiza matematica. Vor gandi mai bine, vor analiza mai bine, vor decide mai bine, vor fi mai ageri, vor sti ce inseamna sa ai optiuni. Punerti mai mult accent pe logica, pe identificarea potentialului fiecarui copil in parte, si nu in turma!

Chestia cu "toti sunt la fel, toti sunt egali daca le dam uniforme" e o mare minciuna! Degeaba le dai uniforme la fel si le spui ca la scoala nu exista diferente intre ei! Copilul vede din ce masina coboara ala a doctorului, sau ce adidasi are in picioare aia a bisnitarului!

Profesorul la fel, stie ca fata primarului sta in prima banca, chiar daca are uniforma identica cu a fetei ceferistului. Si mai stie si ca ala care are cap si note mari nu e egalul aluia pe care ori nu-l ajuta capul, ori e smecheras si il doare fix in c.r de carte!

Din pacate, pe principiul corb la corb nu-si scoate ochii, n-o sa asistam prea curand la o decongestionare a programei! Asta ar insemna reducerea catedrelor, si implicit a numarului de profesori din sistem!

Asa ca toleram si acceptam ca fraierii sa avem copiii sleiti, terminati, surmenati, care invata pana seara la 11 si tot nu apuca sa-si termine "temele", cu coloana vertebrala in plina perioada de crestere, de formare, supusa zilnic greutatii ghiozdanlor burdusite de manuale, culegeri si caiete, din care pana la urma dupa 12 ani de scoala nu raman in cap nici cu 10%!

Ca asa-i "sistemul"...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide