Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 11 Dec. 2017, 15:26
13
2230

Cluj-Napoca a intrat în asociere cu comunele Gilău, Apahida și Florești pentru construcția centurii metropolitane

"Certificatul de naștere" al centurii metropolitane a Clujului, care va contribui la decongestionarea traficului din oraș, la continuarea proiectelor imobiliare blocate și la realizarea accesului la Spitalul Regional de Urgență care va fi construit în comuna Florești, a fost semnat luni la Cluj-Napoca.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Luni, la Primăria Cluj-Napoca a fost semnat protocolul de colaborare cu CNAIR - Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în scopul elaborării de către Cluj a studiului de fezabilitate, al Planului Urbanistic Zonal și a documentației tehnice necesare pentru emiterea autorizației de construire a drumul Trans-Regio Gilau-Apahida, TR Feleac. Pentru acest lucru, municipiul Cluj-Napoca a intrat în asociere cu comunele Gilau, Apahida și Florești.

Potrivit primarului Clujului, Emil Boc, prima etapă pentru realizarea centurii metropolitane se întinde pe parcursul a doi ani de zile, 2018 și 2019. Aceasta implică, pe lânga realizarea tuturor studiilor și documentațiilor necesare - studiu de fezabilitate, PUZ și alte detalii tehnice - obținerea a 15 avize de specialitate de la diferite structuri, inclusiv aprobarea în Consiliul Județean a PUZ-ului. De asemenea, va fi menținut contactul permanent cu direcția regionalț a companiei de profil de la București și cu CNAIR pentru administrarea fazelor intermediare ale documentațiilor tehnice.

Cea de-a doua etapa va avea loc în perioada 2020-2023 și reprezintă faza efectivă de implementare și de realizare a centurii metropolitane.

Centura metropolitană are o lungime de 38 de kilometri și o alocare financiară de 150 de milioane de euro din fonduri europene. Pentru început, Primaria Cluj-Napoca împreună cu celelalte unități administrativ-teritoriale vor suporta cheltuielile legate de realizarea documentației tehnice menționate, urmând ca apoi să existe posibilitatea ca acești bani să fie rambursați din fondurile UE.

Astfel, în bugetul municipiului pe anul 2018 va fi realizată o alocare financiară specială pentru acest proiect.

Protocolul a fost semnat Mircea Biban, secretar de stat în Ministerul Transporturilor,  Radu Ilie Băruță, director general regional DRDP Cluj, Ștefan Ioniță, director general al CNAIR - Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Emil Boc, primar Cluj-Napoca, Dumitru Sfârlea, primar al comunei Gilau, Grigore Fati, primar al comunei Apahida, Bogdan Pivariu, viceprimar al comunei Florești și Dan Tarcea, viceprimar al municipiului Cluj-Napoca, respectiv Ovidiu Cîmpean, director de dezvoltare în cadrul Primariei Cluj-Napoca.

 

Articole din aceeasi categorie
Administrația Națională de Meteorologie a realizat o estimare a valorilor termice şi a precipitaţiilor pentru intervalul 22 ianuarie - 4 februarie.
22 Ian. 2018
16:36
1
Cele șase universități publice din Cluj-Napoca au realizat un proiect inedit de prezentare și promovare comună.
22 Ian. 2018
14:47
1
Un accident soldat, din fericire, doar cu pagube materiale a avut loc luni dimineața pe strada Aurel Vlaicu din Cluj-Napoca.
22 Ian. 2018
13:35
1
ANAF a anunțat că anul trecut a avut cea mai mare rată de încasare din 2003, anul în care a fost înființată instituția. În 2017, instituția financiară a colectat aproape 214,95 miliarde de lei.
22 Ian. 2018
12:00
1
60.000 de oameni, mulţi veniţi din alte judeţe ale ţării, au protestat sâmbătă seara la Bucureşti.
20 Ian. 2018
21:19
13
Un tânăr de 17 ani din Chiuieşti, județul Cluj, care a furat două microbuze, a fost prins de polițiștii clujeni. Tânărul, care nu are carnet de șofer, a condus microbuzele, după care le-a abandonat.
20 Ian. 2018
15:36
0

Post new comment

Comentarii

Doar în 2018 ca urmare a revoluției fiscale teleormanene municipiul Cluj pierde 28 de milioane de euro.

Nu știu dacă ești de acord cu mine, dar Cluj-Napoca a pierdut mult mai mult atunci când Boc Emil a fost prim-ministru și nu a făcut nimic pentru orașul acesta. Sau, dacă a făcut ceva, te rog să-mi spui și mine.

Nu știu dacă ești de acord cu mine, dar Cluj-Napoca a pierdut mult mai mult atunci când Boc Emil a fost prim-ministru și nu a făcut nimic pentru orașul acesta. Sau, dacă a făcut ceva, te rog să-mi spui și mine.

Da cum n-o facut domnu? Numa sa-mi aduc aminte cateva: autostrada de la Ghiris la Gilau, stadion, untoldu, oraș silicon vale, Somesu cu plaja si statuie americana, podu nou din piata, atatea asfaltari si targuri de sarbatori, sala de sporturi si spectacole, centru de agrement si sport fara bani la fostu cartodrom, primarii de cartier, cluburi ale pensionarilor si cantine pentru aia saraci, atatea blocuri noi peste tot, salariile cele mai mari din Ardeal, studenti de numa, atatea masini si lume ce cheltuie în moluri. D-apoi nu ni-i bine cu dansu?

Leanta zdreamta, hai inapoi in Hades, ce naiba ai evadat si ma lasi singur la rotisor? Firai al naibi cu codoiul tau ca si cand traiai tot asa tata si prosstana erai, treci la foc!

Atentiune, atentiune, daca in 2024 nu ma alegeti, ciuciu Centura!

ce turma de ....

ce vrajeala frumoasa. hai ca v-ati inceput la pachet campania electorala!

V-ati prostit toti?!
Afara cu viniturile!
Problema...inchisa!

Florestiul si Baciu trebuiau demult facute CARTIERE ALE CLUJULUI dar Boc traieste pe alta planeta.. Floresti cu Baciu sunt LIPITE de Cluj PARTE a Clujului de multi ani de zile si totusi entitati administrative separate... ce e asta ?!?!?

1. mai trebuie sa vrea si ei sa devina cartier al clujului. asta se decide prin referendum.
2. oare de ce nu a vrut sa se uneasca parisul cu toate localitatile din jur ca is chiar lipite(despartite de o strada) si a preferat sa ramana un oras cu aprozimartiv 2 milioane de locuitori, cand puteau acum sa se laude ca is 12 milioane daca s-ar fi unit cu localitatile din jur

am zis in articolul anterior ca peste 10 nu va fi gata......(cand spun gata atunci ma refer sa fie functional si utilizabil) nu cioturi de tronsoane.

II perfect. Adaugati 2 ani de intarzieri in elaborarea documentatiilor si obtinerea avizelor, apoi mai adaugati 2 ani de contestatii in perioada de derulare a contractului pentru proiectare si inca 2 pentru procedura de atribuire a contractului de executie.
Si uite asa se face lejer un deceniu si prin 2033 da de-o da bunul Dumnezeu sa circulam si noi pe o centura.
Si poate se realizeaza si cu o banda pe sens c-apoi e oabla treaba.
La multi ani cu sanatate ! hai sa traim !.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide