Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Sâmbătă, 06 Feb. 2016, 20:46
9
5081

CIAS: Avionul care a ieșit de pe pistă pe aeroportul Cluj avea suficient combustibil. Viteza la aterizare nu s-a redus suficient

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a dat publicității un raport preliminar privind incidentul aviatic de pe Aeroportul Internațional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca. Condițiile meteorologice, dar și faptul că în ultima parte a rulajului nu s-a redus suficient viteza la aterizare a dus la ieșirea de pe pistă a aeronavei Blue Air care avea la bord 116 persoane, potrivit CIAS.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Incidentul a avut loc în 7 ianuarie, traficul pe Aeroporul din Cluj-Napoca fiind închis mai multe ore în urma acestui incident. Potrivit CIAS, aterizarea pe aeroportul Cluj s-a produs la ora 08:00, în condiţii de ninsoare, cu pista contaminată cu zăpadă umedă, vizibilitatea 1.000 m, vânt din direcţia 90⁰ cu intensitate de 5,5 km/h și factor de frânare mediu, iar un factor favorizant care a dus la producerea incidentului au fost condițiile meteorologice din timpul efectuării aterizării.

"Aeronava a decolat de la Otopeni la ora locală 07.14, având la bord 110 pasageri, 6 membrii ai echipajului şi o cantitate totală de combustibil de 6.250 litri. Zborul pe traiect a decurs normal. La intrarea în legătură radio cu organul de dirijare de la Cluj acesta a solicitat echipajului să execute un zbor în zonă de aşteptare indicată întrucât mijloacele de deszăpezire se aflau pe pistă. În urma comunicării radio cu echipajul, timpul stabilit de aşteptare în zonă a fost de aproximativ 5 minute de zbor (aproximativ până la ora 07.50). Înainte de decolare, comandantul a luat decizia ca aeronava să fie alimentată faţă de necesarul pentru acest zbor (care include şi o rezervă suplimentară pentru 30 minute de zbor) cu un surplus de 395 litri, ceea ce înseamnă că avea combustibil pentru a efectua acest zbor de aşteptare şi ulterior, în caz că situaţia impunea, să efectueze zborul de deplasare şi aterizarea conform procedurii pe unul dintre aeroporturile alternative alese pentru acest tronson...La altitudinea de 3.000 ft (914,4 metri), aeronava a zburat în coborâre, stabil, utilizând sistemul de ghidare la aterizare ILS. La înălţimea de aproximativ 800 ft (243,8 metri), echipajul a observat clar luminile firului director al pistei şi la înălţimea de aproximativ 650-700 ft (198,12-213,3 metri) comandantul de echipaj a trecut la pilotarea manuală a aeronavei. La înălţimea de 50 ft (15,2 metri), înălţime obligatorie şi care corespunde în general cu poziţia avionului la pragul pistei, echipajul a văzut luminile de balizaj ale axului pistei, dar nu a observat luminile de balizaj ale pragului pistei. Aeronava a luat contact lin cu pista şi imediat după aceea comandantul a acţionat reversoarele de tracţiune, manevră care asigură reducerea vitezei cu ajutorul motoarelor. Forţa de decelerare a fost constantă până când reversoarele nu au mai avut efect (la o viteză sub 60 kt (111,12 km/h). În ultima parte a rulajului, frânarea a fost executată manual, dar viteza nu s-a redus suficient pentru a opri aeronava pe suprafaţa betonată a pistei. Aeronava s-a oprit în partea laterală dreapta faţă de axul pistei, în imediata apropiere a capătului acesteia", se arată în raportul CIAS.

Nicio persoană nu fost rănită în incident. Aeronava Blue Air, un Boeing 737-400, care efectua cursa charter OB9301 pe ruta București-Barcelona, cu escală la Cluj-Napoca, a ieșit în afara pistei, în timpul manevrelor de aterizare.

Potrivit reprezentanților Aeroportului Cluj-Napoca, la ora la care aeronava a aterizat, gradul de frânare transmis a fost 3 pe o scară în care 5 este maxim, iar 1 este minim.

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
7
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Comentarii

Ma fletomanilor sunteti toti experti?pareristilor!!

spuse "impingescu" tava la cantina

Deci avionul trebuia sa aterizeze la 7:45 si i s-a cerut sa mai astepte 5 minute, pana la 7:50. Avionul nu a asteptat 5, ci 15 minute - aterizarea a avut loc la 8:00, deci avionul a asteptat 15 min in plus. La aterizare, pista nefiind curatata, ca de fapt asta e problema, nu a putut reduce avionul viteza si a iesit in decor. In loc sa recunoasca faptul ca nu au curatat si sa-i sanctioneze pe cei vinovati, conducerea aeroportului inventeaza minciuni. Totusi e de remarcat cat de bine se descurca. Pana la acest raport, ei spuneau ca avionul a insistat sa aterizeze in avans, ca nu avea combustibil, iar acum aflam ca avionul a asteptat 15 minute curatirea. Pentru marile contracte cu aeroportul de vina e Uioreanu, Tise, Seplecan, dar caietul de sarcini, organizarea licitatiei, verificarea lucrarilor, zecile de referate pe baza carora se facea fiecare plata inteleg ca nu erau semnate de nimeni? Cred ca totusi Blue Air sunt securisti mai mari decat cei de la Aeroportul Cluj, plus ca se pare ca au si dreptate.

aici nu este vorba de constructii impersonale sau reflexive unde nu trebuie aici este vorba ca pilotul avionului a mintit turnul de control ca nu mai are combustibil si ca trebuie sa aterizeze de urgenta desi putea sa ajunga si la sibiu targul mures etc

Ma da ești prost , unde lucrezi pe tractor ?

da ma, mortule

Adica NU A FOST REDUSA SUFICIENT. Daca viteza trebuia sa "se reduca", avionul trebuia sa fie pe pilot automat. Vedeti ce prostii rezulta cand folositi constructii impersonale sau reflexive unde nu trebuie?

Ma cretinule ,pilot automat se foloseste doar la decolare !

Omul scrie despre cum poate fi interpretat titlul din cauza greșelilor de exprimare și nu despre acțiunea în sine. Dacă scrii "s-a redus" înseamnă că acțiunea este desfășurată automat sau de la sine, însă atunci când ea e făcută de clar de către cineva (aici pilotul), așa cum chiar și tu observi, e corect să scrii: "este, a fost, va fi redusă" de acesta.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide