Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 26 Noi. 2013, 09:40
41
18672

M-am săturat de pietonii sinucigaşi!

Pietonii sunt participanţi la trafic şi au responsabilităţi. Nu pot circula cum îi taie capu'. Trebuie să se supună aceloraşi reguli pe care le au şi ceilalţi. Am constatat o relaxare extraordinară la unii (la foarte mulţi) pietoni atunci când vine vorba de respectarea unor norme de bun simţ şi care în definitiv sunt făcute nu pentru a fi încălcate, ci pentru a salva vieţi. La propriu. Am văzut de nenumărate ori indivizi care nu se opresc la culoarea roşie a semaforului. De ce ar face-o? Doar nu sunt ca ceilalţi fraieri care aşteaptă pe trotuar până trec maşinile. Să nu mai zic că aici nu mai vorbim de vreun respect pentru restul pietonilor corecţi.

045888_1970
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Sau e categoria nouă de pietoni care trec la 10 metri de zebră. E totuşi greu să te deplasezi până în locul marcat. Doar nu te apuci să faci risipă de energie şi calorii, numai pentru a traversa strada corect. De câte ori oare nu aţi sesizat trecerea prin locuri nemarcate? De multe ori la limită. Sau plimbatul relaxat, nu pe trotuar, ci pe carosabil. O să-mi spună mulţi că nu mai e loc de maşinile parcate. Şi totuşi pe majoritatea trotuarelor se poate circula. Scuza e mereu aceeaşi: "Mă grăbesc" sau "Să mă ferească şoferul. E obligaţia lui". Superb. E foarte posibil şi probabil ca în multe cazuri vina sau responsabilitatea să o poarte chiar şoferul. Dar ce te faci când te întâlneşti cu un individ la volan total iresponsabil? Te-ai gândit la varianta asta?

Pe de altă parte sunt pietonii "kamikaze", care cred că au un sprint pe care ar fi invidios şi Usain Bolt, recordman-ul la proba de 100 şi 200 de metri viteză. Sunt genul de pietoni care apar de te miri unde într-o fugă disperată prin faţa maşinii fiind convinşi că alergatul lor e mai tare ca zecile sau sutele de cai putere prin faţa cărora trec. La unele şcoli de şoferi pe oglinda retrovizoare era aplicat un sticker cu mesajul: "obiectele sunt mai aproape decât par". Aşa e şi aici. Bolizii sunt mai rapizi decât ai putea avea tu impresia. Şi ce te faci dacă, Doamne fereşte, te împiedici şi cazi în mijlocul şoselei? S-a mai întâmplat. În acest caz, situaţia pietonului "temerar" e dramatică. Şi atunci merită?  

Cred din capul locului că educaţia e esenţială pentru orice ins din lumea asta. Că vorbim de educaţie în general sau pe subiecte bine definite. Vorbim deseori de educaţia sanitară, de mediu, religioasă etc. De altfel, în şcoli unele din acestea sunt deja discipline de studiu. Tocmai din motivul ăsta pledez pentru educaţia rutieră. Pentru toți. Inclusiv pentru pietoni, indiferent de vârsta lor. Că sunt tineri, că sunt oameni maturi.

Nimeni nu poate invoca necunoaşterea legii. Aşa că ar fi momentul să devenim măcar mai atenţi şi poate mai instruiţi cu privire la regulile de circulaţie. Repet. Nu toţi pietonii sunt aşa. Aşa cum şi şoferii au răspunderea lor. Iar despre respectul în trafic al unor conducători auto e de comentat. 

Voteaza articolul
2.9 / 5 (106 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

Vina pt. haosul din trafic este exclusiv a Politiei Rutiere.

inca doi pietoni siucigasi pe trecere de pieton

http://citynews.ro/eveniment/o-femeie-si-un-copil-aproape-sa-fie-spulber...

http://citynews.ro/eveniment/o-tanara-fost-lovita-pe-trecerea-de-pietoni...

inca un sinucigas pe trecere de pietoni,

deja e cam odata pe zi sau la maxim 2 zile un pieton siucigas calcat pe trecere de pieton

inca una

http://citynews.ro/eveniment/batran-lovit-pe-trecerea-de-pietoni-comuna-...

Uite Domnu Aron, inca doi pietoni sinucigasi tata (47 ani) si copil (6 ani)

http://citynews.ro/eveniment/un-barbat-si-un-copil-de-6-ani-accidentati-...

Au avut curaju sa traverseze strada pe trecere de pietoni. Daca era doar copilu atunci bag seama ca, copilu era vinovat ca e prea mic si nu il vezi.

Ce parere aveti domnu jurnalist, saptamana si minim 1 pieton accidentat pe trecere de pietoni. Cam sinucigasi pietonii astia.

http://citynews.ro/eveniment/cluj-batrana-ranita-grav-dupa-ce-fost-lovit...

o mare problema la pietoni e lipsa de educatie.........................peste tot se spune doar sa treaca pe zebra dar nu se spune nicaieri ca inainte de a traversa este obligatoriu sa se asigure..........cel putin pe vremuri asta invatam la scoala......daca treci pe zebra nu inseamna ca esti "nemuritor"!!!Conducatorii auto nu sunt nici ei prea sfinti in acest domeniu, dar la multe treceri de pietoni nu are conducatorul auto vizibilitate de masinile parcate aiurea.......pana la urma si politia are vina in acest caz...........situatia se poate inbunatatii daca respectam toti legea atat conducatori cat si cei care parcheaza pe trecere cat si pietonii, care sa nu traverseze fara sa se asigure!!!

Ce-i cu mizeria asta de articol? Cati pietoni pot fi incadrati in categoria mentionata de voi? Majoritatea pietonilor mor nevinovati pe zebra, sau chiar pe trotuar, nu fiindca au incalcat vreo regula, ci datorita soferilor, care conduc "bolizii" (mai nou orice Dacie poate fi considerat bolid).

Nu mai considerati pietonii niste furnici, care trebuie sa se fereasca de voi, chiar si pe trecerea de pietoni, fiindca la randul vostru, nu va feriti de autocamioane atunci cand aveti prioritate. ;) Zebra e locul in care trebuie sa dai prioritate, deci daca ajungi langa acel loc, incetinesti, la fel ca si cum ai incetini inainte de a trece calea ferata... Cine crede altfel, sa-si puna permisul in cui.

Cati pietoni romani? Cam toti cei care nu au stat macar o data in spatele unui volan, conducand pe drumurile Patriei. E adevarat ca pe Zebra trebuie sa acorzi proritate de trecere pietonilor, dar asta nu inseamna ca daca vezi Zebra, ca pieton te arunci in traversare fara sa te asiguri. Nu toti soferii avem aceleasi reflexe, aceleasi cauciucuri si mai ales nu toti circulam regulamentar. Si inca ceva, va rugam dragi pietoni, incercati sa traversati in grup.

Draga Gogu, nu intotdeauna se poate ca pietonii sa traverseze in grup, deoarece sunt strazi unde circulatia (ma refer la pietoni) nu este chiar atat de deasa si pietonul poate sta mult si bine in fata zebrei pana va trece. Pe de alta parte, asa cum soferii mai mereu sunt grabiti, sa stii ca si pietonii sunt, de multe ori grabiti si nu au timp sa stea pana se aduna un grup de pietoni suficient de impunator pentru ca un sofer vitezoman sa opreasca.
Inteleg ca este incomod, dar nici un sofer nu poate ocoli adevarul: la trecerea de pietoni trebuie incetinit, mai ales atunci cand cineva incearca sa treaca strada. De ce? Pentru ca pe trecerea de pietoni PIETONUL are prioritate si nu soferul. Si acest adevar ramane valabil indiferent ca aia care se simt mai cu mot sunt de acord sau nu.
Tare as vrea sa stiu cum reactioneaza un sofer grabit atunci cand este pieton si nu este lasat sa treaca strada pe zebra. Oare si atunci este atat de intelegator cu ceilalti soferi contravenienti? Ma indoiesc. Asa cum ma indoiesc ca va sta sa astepte pana se aduna suficiente persoane ca sa treaca strada in grup :).

Eu nu iau apararea conducatorilor auto eu spun adevarul din trafic si pe cel din lege! Nu uitati stimati pietoni (sau pedestrii fiecare cum vrea sa isi spuna) ca si noi soferii suntem la rindul nostru pietoni si cunoastem aceasta problema foarte bine. Inca ceva! Daca la o intersectie un autovehicol ce se deplaseaza pe directia inainte intra in intersectie pe culoarea VERDE a semaforului electric si pina paraseste intersectia pietonii cu care se intersecteaza primesc la rindul lor culoarea VERDE atunci autovehicolul ARE PRIORITATE DE TRECERE fata de pietoni in vederea evacuarii intersectiei! STIMATI PIETONI TRAVERSATI STRADA NUMAI PRIN LOCURI SPECIAL AMENAJATE , NUMAI LA CULOAREA VERDE A SEMAFORULUI ELECTRIC SI NUMAI DUPA O TEMEINICA ASIGURARE numai asa veti putea trece strada in deplina siguranta!

Mult stimabile(a) cetatean(a) Eu! Gogu are mare dreptate cind spune " E adevarat ca pe Zebra trebuie sa acorzi proritate de trecere pietonilor, dar asta nu inseamna ca daca vezi Zebra, ca pieton te arunci in traversare fara sa te asiguri."! Pe trecerea de pietoni pietonul are prioritate dar ce te faci ca sofer daca pietonul nu se asigura la traversare si iti sare in fata masinii in maxim 4m si jos ai MIZGA sau POLEI? Masina nu se va opri nici daca are viteza de 10km/h exista sanse sa il faca afis pe pieton. Daca in masina ai o persoana a carei viata este pusa in pericol iminent de catre o afectiune medicala grava si trebui transportata de urgenta la spital (eu personal am experimentat asa ceva)! Ce faci atunci ca sofer? Treci peste trecerea de pietoni acordind prioritate pietonului ne atent sau treci cu 140km/h < ? In lege spune clar pietonii vor trece strada numai prin locuri special amenajate (zebra +indicator trecere de pietoni) , numai la culoarea Verde a semaforului electric daca el exista la trecere si NUMAI DUPA O TEMEINICA ASIGURARE CA POATE TRECE STRADA FARA SA SE EXPUNA UNUI PERICOL IMINENT. Conducatorii auto sunt obligati ca la observarea indicatorului Trecere de pietoni sa reduca viteza pina la evitarea orcarui pericol si sa acorde prioritate de trecere pietonilor angajati in tranversarea strazii numai daca o poate face in deplina siguranta ( masina nu poate oprii in un spatiu extrem de scurt iar bruscarea comenzilor chiar si la viteza mica poate duce la derapaje ne controlate).

10 !!!

Stimate domn! Despre soferii care te sfideaza si trec pe rosu nu aveti nimic de comentat? Mai intai faceti demersurile ca amenzile sa fie aspre si atunci vor respecta soferi si pietonii legea. Atata timp cat nu existe lege nu exista nimic. De parlamentat toti ne pricepem, hai sa vedem si ceva fapate concret!
Numai bine si fara incidente!

Si eu m-am saturat de soferii nesimtiti,care nu incetinesc la trecerile de pietoni si care prin modul cum le abordeaza,pun o presiune implicita pe pietoni...

Un articol destul de bun per ansamblu,felicitari si la mai multe.
Pe zi ce trece ne vom lovi de tot mai multe situatii riscante in trafic si asta din cauza aglomeratiei inevitabile si lipsei infrastructurii corespunzatoare(drumuri,trotuare,piste de biciclete,parcari periferice,transport in comun,etc.toate orientate parca sa incurce fluidizarea traficului si sigurantei cetateanului).
Problema majora cred eu ca este atitudinea participantiilor in acest trafic infernal.Respectul si bunul simt sunt pe cale de disparitie; nesimtirea,aroganta si tupeul de 'rege pe drum' este trendul actual, sustinute de lipsa educatiei, inculturii,dar mai ales a potentei financiare a 'rebelului', exemplu dat dealtfel prostimii de 'alesii' nostrii in primul rind.
Editarea unui regulament civic de conduita in trafic ar fi foarte util mai ales 'rebelilor' si inconstientiilor, ei fiind privati de asa ceva in cei 7 ani saracii.

Corect. Un articol bunicel. Dar sa fiu sincer, si eu m-am saturat de soferii sinucigasi (sau mai bine zis, ucigasi). Din nou, cum se precizeaza in articol, ma refer doar marea majoritate dintre asa-zisii soferi model, care au un argument pentru orice incalcare a legii. Nu odata era sa fiu lovit pe trecere de soferi nerabdatori de """" in """. Subliniez NERABDATORI, P""A SI C"R. Salut si o zi faina! Iar restu celor care citesc commenturi si nu va regasiti intre cei enumerati, cinste voua! Chiar v-ati meritat permisul de conducere!

O expunere mult prea exagerată în bine a realităţii. Eu n-aş vorbi aşa frumos, deloc.
Ieri...babă staţionară pe trotuar in fata trecerii sucită la 90 grd faţă de trecere cu faţa la eu. Eu la vreo 70 m ies dintr-o curbă lejeră, nimic in faţă, 45-50 km/h. Mă apropiu reducând lejer. Baba şede în continuare. Când mai am vreo 5 m baba se suceşte brusc şi sare sprintenă pe trecere în faţa mea. Îţi dai seama că frână bruscă şi mai-mai s-o iau pe sus.
Concluzia este că cine nu e în stare să-şi păzească viaţa, respectiv nu are instinct de conservare, o pierde. Cine aşteaptă ca altcineva să aibă grijă de îngerul său să nu se mire că ajunge în minunat palton de scânduri.
Oricum suntem prea mulţi.

O expunere cam exagerata a problemei.......nu pietoni sunt principala problema in traficul din Cluj. Dar este democratie si libertatea de exprimare un drept de care se poate uza.

Domnu ziarist este corect ceea ce ai spus despre unii pietoni ,Dar ca safii un lider de opinie corect de ce nu vorbesti si de unii soferi stapinii soselelor sau aviatorii care zboara prea jos? Sa nu uitam totrusi ca in localitati este o anumita limita de viteza pe care aviatorii astia o ignora sau sint unii soferi care parcheaza pe pista de biciclisti asta nu se vede ,sau nesimtitul ccu masina care parcheaza unde-l taie capul iar ca pieton esti obligat sa cobori de pe trotuar ca nu poti sa treci mai departe .O vecina a fost data de asfalt pe trecerea de pietoni iar soferul a sters-o noroc ca n-a patit mare lucru decit niste vinatai si o sperietura de asta ce mai spui?? in primul rind soferii sa respecte codul rutier si semnele de circulatie . Fa matale o plimbare pe jos prin centrul clujului si vezi cite reguli ,incalca unii soferi iar pe urma scrie un articol pe tema asta

Pentru ca subiectul pe care l-a ales a fost referitor la pietoni, pentru ca nu poate trata o suta de subiecte intr-un singur articol, pentru ca nu e de la OTV...

Numai Dan Diaconescu incepe emisiunea cu Elodia, ajunge pe la Ceausescu, pe la Tuca o coteste spre Becali apoi vorbeste despre cum va da el cate 20.000 de euro fiecarui Roman si termina cu privatizarea Oltchimului, si tote astea intr-o singura emisiune. Ti se pare ca asta insemna sa fi un lider de opinie corect?

Articolul este scris simplu si frumos! Bravo, Ciprian Aron! Este demn de lauda apelul tau, cred ca majoritatea simtim si gandim la fel...Din pacate, citind comentariile de mai sus, ma orpileaza lipsa de educatie gramaticala dar si civica ce ii caracterizeaza pe unii (culmea, tocmai pe cei lezati de articolul tau:)) dar si lipsa de spirit civic precum si intelegerea faptului ca fara a ne autoeduca pentru a fi cetateni responsabili si fara a ne lasa educati de articole ca si cel de fata, rezulta o societate precum este societatea romaneasca in momentul de fata! In loc sa invatam sa respectam niste reguli si sa facem noi insine primii pasi catre a construi o lume mai buna nu facem decat sa punem la zid orice incercare de a trage un semnal de alarma, in ceasul cel de pe urma, ca asa nu se mai poate, mai, fratilor! Ramanand marcat de aceleasi frustrari si inadvertente sociale, cred ca sarmanul nostru popor roman va continua sa semene cu o turma de oi condusa de o haita de lupi...

Un articol de nota 10! :) La mai multe!

lasa numa domle "jurnalist" - data viitoare cand te vad trecand strada pe unde nu e marcaj iti trag una peste moaca

Eh frate, unde arunci si ce se sparge?...orgoliul oamenilor ingusti la minte.
Mult te duce mintea :)))))

Daca te-ai gandit la fata care a fost lovita ieri de o masina, da, chiar a fost sinucidere! Mai informeaza te si tu inainte sa scrii ironii.

Domnule jurnalist sau ce esti, daca luam statistic numarul de accidente in care pietonul e accidentat pe trecere de pietoni traversand regulamentar VS situatiilor in care traverseaza aiurea prin loc nepermis sau pe rosu, atunci cam din 10 cazuri de accidente cu pietoni care traverseaza 8 sunt situatii in care pietonu traverseaza regulamentar. Cred ca ar fi cazul ca sa scrii articole despre dobitocii din trafic care merg pe rosu, nu semnalizeaza, nu acorda prioritate la trecerea de pietoni, ignora biciclistii in trafic, parcheaza pe prima banda cu avariile pornite, sau pe trotuar obligand pietonu sa o ia pe carosabil. Cam de astia ar trebui sa vorbesti DESPRE BIZONU si RETARDATU din ROMANIA care umbla cu BMW si nu stie la ce sunt bune semnele de circulatie si la ce sunt bune clapetele de semnalizare de la masina. Sau esti cumva si matale unu care sta doar cu curu in masina si nu face mai mult de 100 m pe jos? Ca sunt destui cetateni in tara asta care nu mai stiu daca in ultimii 10 ani au facut mai mult de 100 m pe jos. In mod sigur nu prea umbli mult pe jos si cu bicicleta deloc, pt ca daca ai incerca sa circuli cu bicicleta prin oras si ai vedea ca un dobitoc e gata sa te omoare tot la 2-3 zile in mod sigur ca ai avea alte subiecte de abordat.

trecerea de pietoni este locul prin care pietonul ARE DREPTUL SA TREACA, si NU locul prin care POATE TRECE FARA GRIJA! pietonul are obligatia ca, inainte de traversare, sa se asigure ca masinile sunt oprite (sau nu exista masini) si abia apoi sa treaca! povestile gen" daca ma calca intra la puscarie" sunt create de imbecili! la ce-ti foloseste tie, mort sau schilod, ca soferul a intrat (sau nu!) la puscarie? cine nu se stie proteja singur isi merita decesul sau invaliditatea.

Trecerea de pietoni reprezintă prin definiție zona în care pietonul are prioritate.
Poveștile astea să mi le spui când o să-mi arăți primul șofer care respectă regula care prevede că trebuie să reduci viteza la maximum 30 km/h în apropierea trecerilor de pietoni, indiferent dacă trece cineva sau nu.
Bănuiesc cu tu oricum faci asta, că doar ești șofer responsabil, nu-i așa, nu ca inconștienții de pietoni.

(un clujean, șofer de mai bine de 18 ani)

Imi e departe gandul de a va jigni, dar cred ca trebuie sa mai intrati in contact cu codul rutier actual. Conform Art. 72/2 - Pietonii au prioritate de trecere fata de conducatorii de vehicule numai atunci când sunt angajati în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate si semnalizate corespunzator, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor. In alta ordine de idei, trecerea (DEX) = locul prin care se poate trece, iar referitor la limita de viteza pe care o mentionati, ea nu este afisata nicaieri in noul cod rutier.
Daca tot sunteti sofer de 18 ani se pare ca nu ati acumulat inca experienta de a conduce si in alte zile decat cele de duminica!

Ba da, trecerea de pietoni ar trebui sa fie locul in care pietonul POATE SA TREACA FARA GRIJA!, ca de aia este locul marcat si semnalizat. Doar ca sunt prea multi tembeli care nu stiu sa incetineasca inainte de trecerea de pietoni (asa cum sunt obligati soferii sa faca, de fapt).
Bine ar fi sa ajunga direct la puscarie toti prostii care lovesc pietoni pe trecere, poate asa s-ar lecui si restul "soferilor". Nu zice nimeni ca nu trebuie sa te asiguri inainte sa treci pe trecerea de pietoni, dar ce fac soferii la noi a depasit deja de mult culmea nesimtirii.

Ideea era alta, nu cum ca pietonii ar fi vinovati neaparat de accidente, ci simplul fapt de aroganta tipic romaneasca in care ei se considera intangibili pe zebra si ca soferul e vinovat indiferent de situatie si va fi pedepsit. Oarecum e corect, dar... merita sa platesti cu viata iar soferul cu inchisoarea cativa ani doar fiindca e mai "misto" sa fi increzut si sa nu te asiguri? Sunt sofer si recunosc ca e foarte greu sa fiu atent 100% la tot ce se intampla in jurul meu intr-un oras mare care il cunosc, dar de ma pui intr-un loc complet nou imposibil sa nu gresesc.
NU MERITA SA PLATEASCA NIMENI CU VIATA PENTRU COMODITATE SI AROGANTA

Auzi, si eu am trecut fara grija pe trecere, pe verde, dar fiind cu castile infipte in urechi si cu muzica la maximum, n-am auzit ambulanta si doar prin noroc am intors capul si am vazut-o cand mai aveam un pas sau doi si ma latea ca-n desene animate. Asa ca mi-am invatat lectia si de-atunci cand trec strada scot o casca din ureche si ma uit bine si in dreapta si in stanga chiar daca am verde.

Vad la TV mereu stiri cu pietoni omorati pe trecere de inconstienti de soferi care fie nu i-au vazut fie erau beti sau drogati fie ei stiu ce. Urmarind imaginile alea "cu puternic impact emotional" cum spun aia de la stiri cand prezinta accidentele surprinse de camere constat mereu ca "pietonii victime" se uita DOAR IN FATA la semafor, si cand s-a facut verde, glont tata pe inainte fara sa intoarca privirea spre stanga/dreapta sa se asigure suplimentar.

Daca vezi azi o stire maine alta, ce dracu te costa sa bagi la cap si sa te asiguri suplimentar, ca doar n-o faci ptr altul ci ptr tine!

Asa ca NU, trecerea de pietoni nu e locul pe unde pietonul poate sa treaca fara grija, ci trebuie tratata de catre pieton ca pe o zona de razboi si sa traverseze cu ochii nu in 4 ci in 8!

Ovidiu si Alin C. - sunt si eu de acord cu voi, incercam sa spun doar cum ar trebui sa fie lucrurile (stiu bine ca nu asa este in realitate). Toata lumea greseste din cand in cand, dar atunci cand sa accelerezi intentionat inainte de trecerea de pietoni devine un trend, avem o problema. Atunci cand esti considerat "smecher" daca incalci toate regulile bunului simt si pui in pericol o gramada de oameni pentru ca te crezi la raliu in oras, avem o problema. Atunci cand esti respectat daca ai mai dat o mita si ai scapat cu cazierul curat - dupa ce ai accidentat poate grav pe cienva, avem o problema. Si sunt tot mai multe probleme din astea in Cluj.
Sub nici o forma nu blamez soferii "normali" sa zic asa, si sub nici o forma nu sustin ca e normal sa treci strada fara sa te asiguri, dar directia in care ne indreptam este foarte periculoasa.
Toata lumea vorbeste de masuri, dar acele masuri nu se iau. Legile si asa prea blande nu se aplica. Iar atitudinea asta a transformat orasul intr-o jungla.
La noi, in loc sa se aplice legea constant, se fac din cand in cand campanii si razii - si alea anuntate din timp, nu cumva sa fie cineva luat prin surprindere. La noi se amplaseaza radare, locatia carora este anuntata din timp, nu cumva sa ia prin surprindere pe cinva. La noi se ridica pragul de alcool care este permis sa fie consumat la volan!? Sa fim seriosi!
Astea nu sunt masuri adecvate si nici nu au cum sa rezolve problema pe termen lung. Campania aia de cateva saptamani in care au amendat pietonii care treceau strada haotic a avut vreun efect? Dar campaniile si raziile care vizeaza soferii, au vreun efect? A scazut cumva numarul accidentelor? Normal ca nu, pentru ca toata lumea stie ca astea dureaza cateva zile/saptamani, dupa care nu mai intereseaza pe nimeni subiectul + ca toata lumea stie ca poate contesta amenzile (si castiga!), in loc sa inteleaga ca au gresit.

Bravo Ciprian! Un editorial foarte frumos! Sunt perfect de acord cu tine ca trebuie sa fim cu totii responsabili si poate chiar sa ne gandim inainte de orice la viata noastra. Intr-adevar avem drepturi, dar nu trebuie sa uitam ca avem si obligatii. Educatia rutiera trebuie sa fie cunoscuta si mai ales inteleasa; acest lucru ii va ajuta pe toti cei care isi insusesc aceste cunostinte sa se "fereasca" chiar ei de pericole. Sigur ca unele sunt iminente si accidente se intampla la tot pasul, insa si respectul pentru noi si pentru cei din jur ar trebui sa-l invatam. Nu trebuie sa fim ipocriti; fiecare mai gresim, dar e important ca aceste "abateri" sa nu aiba urmari grave. Si eu sunt atat pieton, cat si conducator auto si bineinteles vinovati se gasesc si intr-o categorie si in cealalta. Important este sa avem capacitatea de a ne pune in situatia celuilalt... ca pieton, daca ma grabesc si vreau sa traversez, chiar si prin locul marcat si semnalizat corespunzator, cred ca trebuie sa ma asigur temeinic inainte (pt a ma proteja pe mine); de multe ori m-am gandit ca poate autoturismul are o defectiune tehnica, conditiile meteorologice (carosabil umed, alunecos) nu ii permit soferului sa opreasca in timp util, are o reactie intarziata si, chiar daca in acest caz el este cel vinovat, eu as putea avea de suferit. <> Dar, nu trebuie acuzati doar pietonii, sunt si foarte multi soferi iresponsabili. Despre acest subiect.....poate cu alta ocazie.

hai lasati pietonii ., si eu sunt si sofer si pieton dar la volan nu suntem nici noi mai buni decat pietonii care stau la semafor !!!

Serviciul circulatie e prezent pedestru pe strazile Clujului, de luminatie, la mitinguri sau cand vine vreun demnitar cu avionul la Someseni!
Intelegem ca e personal putin si prost platit, dar.....ce fac scolile?..
Caddva, pe la trecerile de pietoni erau elevi, asaaa....cu buletin, imbracati in echipament " a la police", care mai supravegheau intersectiile la orele de....parca..educatie rutiera!
Unde-s acele practici domnule Cuibus?...de exemplu!
Zau ca si la bacalureat ar fi nevoie de niste testari de.....educatie rutiera si sanitara!
Nu e alta, dar credeti ca n-ar prinde bine tinerilor cetateni, viitori soferi si pietoni?

si domnul ziarist iar se baga cu tot felu de articole si uita sa spuna ca in codul rutier scrie clar ca poti sa traversezi strada chiar si daca nu e marcat la colturi de strada, adica la intersectii, ce-i drept nu au prioritate pietonii dar au voie sa treaca, asa tovarase ziarist nu mai exagera asa de mult cu pietonii ca si tu 80% din timp esti pieton si si tu esti obligat sa treci strada prin loc nemarcat, in loc sa te iei de primarii sa faca ca si in alte tari civilizate, trecerile sa fie semnalizate corect, in apropierea trecerii sa fie un tip de asfalt care permite soferului si masinilor o lungime mai mica de franare ...etc, dar noi suntem romani si intodeauna tre sa vedem altfel lucrurile.

exagerat rau acest articol, pe cine ai vazut tu mergand pe carosabil?.. in cel mai rau caz un batran cu Altzaihmer...sunt de acord ca sunt unii care trec aiurea strada, dar pana la exemplele tale e cale lunga... sa iti amintesc cum in centru clujului la semafoare e mai mare coada la verde decat cum era la carne pe vremea lui ceasca..ajungem in curand, din lipsa spatiului pe trotuar sa nu apucam sa trecem la primul verde...din pacate in zilele noastre in cluj nu mai ai loc de masini, nici pe trotuar nici pe zebra..toata lumea e cu cru in masina, parcheaza in usa cladirii in care urmeaza sa intre, opres in plina strada sa-si ia covrig, samd, iar tu ti-ai gasit sa te iei de pietoni...

In unele privinte si tu ai insirat lucruri ptr care iti dau dreptate 100%, dar astazi omul si-a gasit sa scrie despre pietoni. Si a facut-o foarte bine!

Tu in schimb, astazi ti-ai gasit sa te iei de ziarist. Si o faci "din mai multe unghiuri"... si ca badea cartan si ca andi...

Ei, aici nu-ti mai dau dreptate, si judecand si dupa opinia generala, nu gresesc...

Sa ma scuzi, dar eu nu am gasit absolut nimic exagerat in articol. Dinpotriva: autorul mai omite categoria acelor pietoni sinucigasi care sar pe zebra in fuga, de multe ori vorbind la telefon avand impresia ca zebra si prioritatea acordata prin legislatie ii fereste de soferii iresponsabili, neatenti sau cu defectiune la sistemul de franare. Cred ca exagerezi cand spui ca nu ai pe unde sa treci din cauza masinilor si nu spun asta din rautate. Este drept, in aceasta tara e o traditie cumva sa nu respectam regulile de circulatie iar cei care le respecta sunt cumva priviti ca "prosti", "pampalai" etc. Sincer ar trebui sa urmeze acum un articol despre soferii care parcheaza nonsalant pe locurile rezervate persoanelor cu dizabilitati. Ar fi foarte multe de spus...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide