Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 14 Ian. 2014, 17:48
9
11893

Fii şofer, nu nesimţit!

Şoferii nesimţiţi care parchează maşina unde au chef , pe câte două locuri sau în spaţii rezervate persoanelor cu dizabilităţi, există peste tot în lume iar cetăţenii obişnuiţi care ţin seama de nevoile celorlalţi "participanţi la trafic" s-au săturat de metodele de condus ale acestor şmecheri.

c
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Spre exemplu, după ce au fost date în folosinţă pistele de biciclete pe trotuar, chiar delimitate de stâlpi, nu i-au speriat pe băieţii de la volan. Pistele au fost luate cu asalt şi folosite pe post de parcare.  Mai mult, unii şoferi par să se întreacă în nesimţire şi mulţi ignoră regulile şi intră pe calea de rulare a tramvaielor, asta se întâmplă în special în Capitală, îngreunând circulaţia acestor mijloace de transport în comun.

Ce să mai spunem de conducătorii auto care îşi lasă "căruţa" în buricul târgului. Grăbiţi nevoie mare (ca şi cum alţii n-ar fi), oamenii lasă autovehiculele, de multe ori fără nicio avarie, chiar pe banda de rulare. Şi să te ţii nene! Cozi interminabile care se formează, nervi întinşi la maxim şi de multe ori tamponări din cauza unora care, pur şi simplu, nu au învăţat că maşina se parchează în locuri special amenajate.
Absenţa unor spaţii suficiente pentru parcare poate fi reclamată, dar ştiută fiind realitatea din teren, nu poţi invoca nesimţirea ca şi argument. Ca să nu mai vorbim de stimabilii (ne)şoferi care îşi pun maşinile ba în staţiile de autobuz, ba pe trotuar, ba pe trecerile de pietoni. Pe principiul - dă-i încol' de pedestraşi!

Mai sunt nenicii care vin acasă cu motoru' şi-l pun, fără prea mari scrupule, pe parcarea plătită a vecinului. Doar e dreptul primului venit! Eventual, al primului nesimţit. Şi te mai miri de ce conflicte pot ieşi! Liniştit putem integra aici şi rablele abandonate de proprietarii care încă mai cred povestea calului mâncător de jar şi tot aşteaptă transformarea hârbului în limuzină. Să nu uităm de şoferii care au deja o pasiune tembelă de a claxona la orice şi în orice situaţie. Nu cred să există vreo tânără care să nu fi auzit, cel puţin o dată, sunetul de claxon al unui necopt la minte, ce are impresia că se prelinge şmecheria pe el când apasă pe butonul de avertizare al maşinii. Exemplele pot continua.

Nu mi-am propus să vorbesc aici de accidente şi de acei şoferi kamikaze care dau impresia că nu alt scop decât acela de a semăna teroare pe şosele. Am ţinut să scot în evidenţă lucrurile mici din trafic, care pot fi evitate. Pentru că se pot educa.

Voteaza articolul
4.3 / 5 (25 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

Există multe variante de a evita tot stresul căutării unui loc de parcare cu mașina în centru. Dar atît timp cît compania de transport în comun are autobuze din 20 în 20 minute pe anumite trasee (care sunt goale pentru că nimeni nu merge cu autobuzul, e ”sub poziția socială proprie”...), nu e o soluție viabilă în diverse zone.
Atît timp cît bicicliștii se vor simți tot timpul amenințați de șoferii din trafic ce trec cu viteză foarte aproape de ei (eu mă descurc dar nu oricine are curajul să facă slalom printre mașini în centru) nici bicicleta nu e o soluție viabilă.
Plimbarea e ok atît timp cît distanța e scurtă, 4-5 km nu prea are nimeni chef să îi facă zilnic.
Mașina e ok pentru cei care și-o permit dar există problema locurilor de parcare.
Dacă e să o luăm așa se formează o poveste fără sfîrșit și fără nici un fel de rezolvare practică. O soluție pentru a încuraja transportul cu bicicleta ar fi piste de biciclete făcute cum trebuie și amenzi serioase pentru blocarea acestora, date constant. Ar fi autobuze cu bandă separată și destul de frecvente și o educare a tuturor pentru a elimina impresia asta că ”numai pensionarii merg cu autobuzul”....șamd...dar astea sunt soluții pe care trebuie să le gîndească cineva apoi să le implementeze fără a se împiedica în șpăgi și interese. Nu cred că vom vedea așa ceva pînă prin 2020. Și totuși vrem Cluj capitală culturală europeană...

perfect adevarat ,nesimtiti e prea putin spus!,,,dar cea mai mare nesimtire e si aceea ca sa nu uitam ,,, toate firmele dau angajatilor masini de servici ,,si acestia vin cu ele la domiciliu si eu am astfel de vecini nesimtiti care parcheaza masina de servici acasa..nu are ce cauta masina de servici acasa pe vremuri firmele aveau parc auto parcarea era la sediul firmei nu la angajat in fata blocului .de ce nu se face ceva ?

Cum -BANUL- adevenit idolul celor fara 7 ani de acasa, educatie, bun simt, de ce va mirati???Ce s-a stricat in 25 ani nu se rezolva nici in 100 ani.Soferi, cu bolizi si din ce in ce mai multe femei, mame viitorele bunici au luat rzna in obraznicie, agresivitate, si nerespectarea legilor si de bun simt.TRAIM CEA MAI MARE GOLANEALA DIN ISTORIA TARII.

Sunt total de acord cu domnul "pensionar". S-ar rezolva multe daca am incerca sa implementam mentalitatea sa utilizam si transportul in comun( normal acesta sa fie la un pret mai avantajos). Stiu ca e mult mai comod sa te plimbi cu propria masina prin oras, si zonele aglomerate dar acesta se poate realiza respectand regulile de circulatie. Pacat ca tot mai multi isi primesc carnetul pe porci si malai, si de obicei acestia sunt cei mai mari bivoli in trafic, nerespectand legislatia punand in pericol viata altora. Nu sunt de acord nici cu parintii care isi surprind copii cu un bolid, si la urma se plang ca acesta a avut accident si a decedat...

iar pentru cine nu accepta educatia, exista o metoda veche de cand lumea - si 100% eficienta: reprimarea! chiar nu e deloc vital ca ghiolbanul sa mearga cu masina proprie intr-un oras aglomerat, cata vreme xista autobuze si taxiuri (ocazie cu care am rezolvat si problema parcarilor din centru)

dar de primarie ca nu aloca locuri de parcare nu zici nimic, de 6 ani de zile primesc acelasi raspuns "nu sunt locuri disponibile"cu toate ca sunt altii cu 3 masini care au loc de parcare si si garaj??????

Asta e deja cu totul alta problema. Trebuie sa intelegem cu totii ca sunt mult mai multe masini decit locuri de parcare in fata blocului. Dar de aici pina la nesimtire e ceva cale totusi. Si exista variante, cel putin in anumite zone.
Ca un exemplu, in zona in care locuiesc eu sunt parcari supraetajate disponibile pe baza de abonament. Atitudinea unora: Dde la alea trebuie sa mergi chiar si 200m ca sa ajungi acasa, VAI! Mai bine lasi masina la intrarea in scara blocului, ca doar tu esti comod si smecher si te doare in pix de faptul ca unii nu pot intra in bloc cu un carucior de masina ta.

Un articol definitoriu pe aceeași temă :

http://jurnalauto.wordpress.com/2014/01/11/noi-suntem-traficul/

oglinda,doi!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide