Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 23 Noi. 2012, 09:28
38
9674

Despre Dumnezeul ţărilor mici

No, că l-or prins şi pe ăsta. Ş-ăsta-i rechin, nu trăşculete – şi fii atent ce fiţă de funcţie are tovarăşu' Ion Stan: vicepreşedintele Comisiei comune permanentă a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI şi al Comisiei comune specială a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru elaborarea pachetului de legi privind Securitatea Naţională.

despre dumnezeul tarilor mici
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Aşa ce corporatist sună? Te şi gândeşti cum stă nopţi să dea deşteptarea unei românii alungate. Cum încearcă să adune la un loc româniile şi să le dea un sens comun, o istorie.

O să spună unii că de-aia l-au prins, că-i campanie - dar Stan vine la pachet cu un pedelist de Contanţa, trimis şi el în judecată pentru mită electorală.

Ce se întâmplă acum n-are trebui să ne creeze revelaţii: dar iese putoarea din partide. Colcăie toţi într-o groapă comună a intereselor şi afacerilor, muşcă din ideologii ca dintr-o pită caldă şi săţioasă, blătuiesc de două decenii meciul dintre România şi propriul ei viitor. Ş-acuma năcăjita asta de ţară se răzbună şi ea cum poate, ajutată probabil de Dumnezeul ţărilor mici.

Era să credeam că şi noi suntem foarte mici. Era să fim mulţumiţi că s-au înstăpânit peste noi şi destinele noastre şi că-s nemuritori.

Ne-au luat drept şpagă, pe toţi. S-au rotit între ei şi dacă nu s-au priceput la autostrăzi, au fost experţi în centuri. S-au aplecat după fiecare leuţ căzut din buzunarul nostru şi l-au împins mai departe, cu pantoful de firmă.

Ce-mi mai place să le dau cu ură!... – mă simt util, ca atunci când mă punea mama să pun otravă pentru şobolani. Dau cu DTT şi dau cu sâc la breaking-news-uri – m-am înrăit necreştineşte, ştiu.

Dar să-i prindă pe toţi – chiar dacă mulţi vor scăpa. Să-i aşeze în puşcării cu grijă, după culoarea lor politică. Să le dea de lucru, chiar dacă ăştia oricum habar n-au de nimic. Să le taie limba dacă spun seara Tatăl nostru – că ni L-au alungat demult.

Era cât pe ce, cu Consiliul ăsta European pe cap, să credem că nu contăm nicăieri. Că niciun catastif al învingătorilor lumii nu ne cuprinde, că n-avem niciun cnp în istorie. Dar pe ăştia i-au ajuns suduielile noastre - şi nu suduieli de foame au fost, ci hărtănite printre dinţi în faţa atlassibelor cu care ne plecau copiii prin spanii.

Voteaza articolul
Nici un vot
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

"..deşteptarea unei românii alungate". ROMANIA SE SCRIE CU R mare, nu cu r mic.

Mihai: scriu românii cu litere mici şi nu-i o greşeală. România cu R (mare) e pentru apărătorii de profesie şi pentru politicieni, aia cu r (mic) e pentru cei care pleacă şi se mai uită-napoi. e alegerea mea, ca editorialist

Mey Ghermane , " boule " de la " mey boule , invata sa scrii " se scrie cu litere mici nu Romania .
Hai , nu te mai da intelept , nu cauta eSplicatii ca n-ai si nici nu te duce capul sa inventezi una.
Ai gresit ca nu stii sa scrii , asta este , nu esti singurul tont care scrie la gazete .

P.S. Pune mana si scrie de 300 de ori Romania si poate tii minte pentru data viitoare.
Si a propos , sa-ti semneze mata caietul ca sa fim siguri ca ai scris tu si n-ai pus pe altul sa-ti faca temele .

Il banuiesti degeaba pe " diplomatul in filologie " Gherman ca stie gramatica : nu stie !!!
Crezi ca degeaba a fugit din Cluj la Craiova sa faca facultate ?
Culmea e ca a facut-o dar , dupa cum scrie , eu tot cred ca n-a terminat-o : mai are sa-i dea o mana de var pe exterior .

:)))))))))))))))))

L-am vazut pe SG intr-o emisiune TV cum cauta ceva definitoriu pentru fiecare zona a tarii, in incercarea de a argumenta regionalizarea. Ce a gasit el pentru Oltenia?
Zaibarul!!! E tot ce-si aminteste din timpul facultatii… L-a marcat! :-))
Ar trebui sa urmeze indemnul unui important simbol al Olteniei, Brancusi, catre un functionar vamal american grabit sã-i puna taxe pe “Pasarea in spatiu”: „Priveste pana cand ai sa vezi!“.

Chiar așa, Ștefane, lasă-l pe domu', că îl deranjezi de la muncă. Și nu știu cum îi șefu' tău, dar șefu lu' Gherman îi foarte chel, și dacă nu vede doza de separatism îndeplinită, îl trage de perciuni.

Bravo Novac ! Cred ca ai pus punctul pe "i". Asta am spus-o si eu mai demult. Mananca si Dl Gherman o paine de la cine i-o da. Ca vorba aia, e criza si nu stai prea mult pe ganduri. In orice caz, dl Gherman e atipic : face cei mai frumosi si romantici ani de facultate la Craiova si dezvolta asa un complex, o romanofobie desi vorbeste si intelege sensibila limba romana ( cum ar zice Hertha Muller)...pe care o intalnesti doar la unii extremisti unguri revansarzi.

Dar stați ! De camaradul său în ale separatismului, pe celebrul muzician anonim Emil Aluaș îl cunoașteți ? Un univers întreg. O să vorbim și de el. Noroc!

Stefan: ooo, ai revenit? acelaşi comentariu l-ai postat şi la editorialul trecut. vezi că te prinde şefu' postacilor şi te-ai lins pe bot de primă, chiar dacă amîndoi iubiţi Vasluiul natal.

A.V.Voievod nu a spus niciodata ca trebuie sa stam capra! nu a cerut niciodata sa fiim condusai de alti ! a vrut UNIRA dar....nu fara conditii, cititi ce sa semnat pe vremuri si vedeti ce avem acuma ...! dar e greu sa intelegi daca esti TRANSILVANEAN numai de 1 sau 2 generati...sau daca in HAJONGARD nu ai pt cine sa aprinzi o luminare de 1 Noiembrie...

Lui Vaida Voevod, lui Maniu si celorlalti patrioti romani le datoram faptul ca putem gandi si scrie liber romaneste.
Da, ai dreptate, Vaida Voevod n-a spus textual sa stam “capra”, dar faptic i-a pus pe toti in aceasta pozitie in perioada dictaturii lui Carol al II-lea, fiind unul dintre cei mai importanti colaboratori ai acestuia. :-)
Ar trebui sa ma consider inferior pentru faptul ca ai nostri au trait si sunt ingropati pe coclauri? Ar trebui sa ma simt tolerat, asa cum au trait ai nostri? Noi romanii ardeleni nu avem nici in ziua de azi un simbol pe stema Ardelului.
Apropos, 1 Noiembrie nu reprezinta nimic pentru romanii din Ardeal din zone mai putin maghiarizate. Avem alte zile randuite de traditie in care sa ne comemoram mortii.

unde dai si unde crapa....iar vin unguri )). nu trebuie sa te consideri inferior, si nu trebuie sa te victimizezi , trebuie sa iti deschizi putin urechea sa auzi ca in cimitirul Hajongard se vorbeste ROMANESTE de 1 noiembrie ! acei ROMANI care sau nascut aici de mai multe generati si nu au venit in Ardeal cu RATA si amu ne dau l;ecti de patriotism. atat am vrut sa spun nimic mai mult.in rest o viata mai buna pt toti ! romani,unguri,nemti si ce-om mai fii pe aici..))

Iti dau un like pentru nuantarea mesajului, desi ma incadrez clar in a doua categorie pe care ai enumerat-o.
Totusi am o dilema, am prieteni unguri ardeleni care s-au stabilit in Budapesta. Oare sa nu poata vorbi si ei de patriotism maghiar?

..eu stiu ca, maghiari care traiesc in Transilvania isi iubesc tara locul unde sau nascut! sunt aici de o mie de anii si vor fii in continuare. pacat de Sasi si de Svabi care au plecat de buna voie sau au fost vanduti pe vremea lui Ceasca . Este o istorie care nu prea se vrea a fii stiut sau predat la scoli si acea istorie se refera la cea ce ne UNESTE pe noi Transilvaneni si nu pe cea ce ne DESPARTE. dar nu doresc sa intru in polemica cu nimeni imi exprim doar parerea. poate alta decat a majoritati fiindca provin dintr-0 familie mixta,unde nu este problema ce limba vorbesti, la un botez,nunta sau chef si nu sa discutat niciodata cine a fost primul descalecat in Transilvania .

Doar o nuanta : zici " pacat de Sasi si de Svabi care au plecat de buna voie sau au fost vanduti " ; nu este o afirmatie tocmai corecta pentru ca TOTI cei care au " fost vanduti " au plecat de buna voie , ba chiar bateau din pinteni stand la coada la pasapoarte .
Nu plecau de bine , fireste , dar nimeni nu i-a gonit , asa ca avem doar o singura categorie : aia care au plecat .
Dar ai dreptate , pacat ...

Cel mai greu este să vorebști despre Ardeal când la 1 noiembrie ai de aprins lumânări prin Mongolia.

dar capsunari unde aprind prin Spania?..- lebadari ..prin Wiena..-? Mailati prin Italia?. Ca, numai de unguri ai pomenit frate-))

Asa , de amorul artei : aia care au de aprins lumanari prin Mongolia ( ? ) de ce nu se intorc acolo ca ai nostri , capsunarii , se intorc acasa . Deh , au unde !

da ai dreptate sau intors spanioli nostri ! i-am vazut la TV ,cu saci de rafie dupa ei . si urlau de bucurie ca fraieri spanioli i-au platit biletul...este drept numai pt o singura cursa spre Bucuresti ..)). Deci se intorc ! poti fii mandri de ei ca nu sunt mongolezi..sunt de ai vostri pasari calatoare.-)) asa de amorul artei cum bine ai scris.

Vezi tu , Hunica draga .....
Te-ai ofuscat degeaba cand am zis ca sunt unii care n-au unde sa se intoarca ; au , dar acum acolo e China ...
Aia de-i vazusi tu la televizor nici ei nu-s de aici si sunt departe , ca rasa , de romani ; sunt mai apropiati de alte etnii de pe la noi
Si tocmai aia de care sunt ei mai aproape etnic nu sunt nici ei bastinasi . Nici aia cu care seamana nu-s . Natii fara tara , deh ... saracele ....
Apoi , eu parca i-am auzit vorbind asa , cu accent unguresc si cred ca erau gabori , asa ca in Miticia tot straini s-ar simti ...
Da' nu-i bai daca vin .
Am rabdat noi etnii mai rele decat alea colorate si , uite , pe unii , dupa ce i-am scolit la Craiova ca pe Gherman , i-am trimis sa va ridice nivelul cultural , sa scrie la gazeta .
Pe de alta parte eu zic ca cei la care s-a referit Novac nu se intorc in Mongolia . Nu-s de acolo. Nici nu se stie de unde sunt. Nici ei nu stiu .De aia nici nu pleaca saracii ca-s adusi de vant si nu stiu dincotro ....
" Pasari calatoare " , zici ... mdaaa ... Este o vorba pe care un migrator ar trebui sa o evite .
Nu o dezvolt pentru ca n-are haz. E chiar trista .

Eu cred că or să se întoarcă și ei, ca un popor nomad care se respectă. Dar mai stau încă un pic prin Europa.

Nu au unde sa se mai duca . Nu-i primeste chinezul . Sau ii primeste da-i pune sa vorbeasca chinezeste ....
Stau pripasiti pe aici , se lipesc de unul ori de altul , se aciuiaza in curtea cate unui gospodar si din cand in cand , bolnavi de tupeu , zic ca e a lor ....
Daca gasesc vreun mardeias pus pe harta se gudura pe langa el si se dau razboinici , fac gasca , dar daca raman singuri .... vai mama lor .
Nici nu stii daca sa-i injuri ori sa-i plangi .

Noroc ca nu doare, nici prostia nici intoleranta, altfel ai urla toata ziua.

Pai tu stii daca doare si cat de tare .

Nu stiu, banuiesc.
Va aud urland ziua intreaga.

"Să le taie limba dacă spun seara Tatăl nostru – că ni L-au alungat demult."
Faina figura de stil... Demna de un comunist care nu L-a avut niciodata.
NIHIL SINE DEO

Facem referendum. Anulam declaratia de unire de la 1 decembrie 1918 si revenim la declaratia de independenta a Transilvaniei intocmita de Alexandru Vaida Voievod la 12 octombrie 1918 si citita apoi la 16 octombrie 1918 in parlamentul de la Budapesta. Traiasca Transilvania independenta!!!

Cine? Tu, clujeanul, Gherman și Aluaș. Să ne spui rezultatul, că ne interesează foarte tare !

Eu nu vreau suveranitate, eu vreu independenta administrativa, citeste atent ce am scris acolo si uitate la clipul ala de pe youtube sa vezi despre ce vorbesc, sa vezi ce rol are SRI si romania in viata ta ca Ardelean si de ce nu vorbesti in maghiara cu copii tai astazi.

Scuze. Ai dreptate. Este mare diferență între tine și ceilalți. Așa că rămân trei. Oricum, eu cred că orice tip de independență este un pas riscant înspre direcția pe care ei o vor.

Vreau sa trezesc lumea care vorbeste de asemenea fantezii. A-ti uitat repede de tentativa de invadare a Transilvaniei de catre armata Ungara in martie 1990. Este un Clip pus de "clujeanul" intrun comentariu mai jos ( youtube.com/watch?v=4Sz-1o8Azwk ). In martie 1990 agentii Ungari din Secuime au inscenat o rafuiala a Romanilor cu Ungurii la Timisoara si in alte orase mari. Maghiari s-au imbracat in haine cat mai tricolore si au umblat prin oarse cu pancarde pe care scria (AFARA AFARA CU UNGURII DIN TARA) si au atacat alti maghiari care nu stiau ce se intampla, toate astea fiind filamate de catre un echipaj de cameramani, de la o televiziune din Irlanda. Scopul masinatiilor era sa instige Securitatea care si ea era infiltrata de Unguri, sa deschida focul asupra Maghiarilor, moment in care Armata Ungara, deja pregatita la granita, avea de gand sa intre in Romania "sa isi apere fratii de etnie maghiara" si sa ramana ca o forta de pastrare a pacii in toate localitatile considerate Maghiare, si sa le faca fortarete protejate de armata Ungara ca niste colonii. Toate astea le-au pus la cale cu Rusii cu care Ungaria are relatii foarte stranse inca dinainte de primul razboi mondial. Numai ca Rusii aveau de gand sa faca ceva banuti de pe urma activelor industriale din Transilvania, pe care urma sa le privatizeze statul, nu le era usor sa faca asa ceva daca era o zona de conflict aici ca in Kosovo.
Acum gluma e si mai groasa ca au venit Ungurii si au dat cetatenie Maghiarilor din secuime. Ei acum sunt cetateni Ungari cu acte-n regula, si daca se intampla ceva, chiar daca provocat de ei, vom fi vazuti ca niste intoleranti care asuprim o minoritate, lucu pe care ei il cauta dinadins. E o campanie de distrugere a imaginii Romaniei in ochii Europenilor. Deabia asteapta sa iasa un scandal si sa se victimizeze. Deaia vezi gunoaie ordinare ca si Cibi Barna spanzurand o papusa cu chipul lui Avram Iancu. Aia sunt pusi sa instige, si noi trebuie sa ne comportam ca si cu oua cu ei si sa nu dam inapoi indiferent ce fac si ce abuzuri si ridiculizari ajung sa comita, cum au fost tinerii aia imbracati in uniforme militatre ale imperiului Austro-Ungar, in centrul Clujului. Trebuie sa tacem si sa zambim si sa nu picam de fraieiri. Ca sa vedeti cat de groasa e gluma, uitativa unde sunt amplasate bazele militare cu scutul anti racheta de la Americani, nici macar unul nu e in Transilvania, toate sunt in Moldova si sudul tarii. La cat de tensionate sunt lucrurile cu Rusii, si la ce anemozitati istorice avem cu ei ... ce mai proasta miscare ar fi sa le jucam jocul si sa le picam in plasa.
Transilvania Independenta ar fi sub ocupare Maghiara intr-o forma sau alata in mai putin de un an. Sau reintegrata in Romania daca ar mai fii fratii nostri din sud dispusi sa intervina pentru noi, si daca nu ar fi cumparati cu ceva de Unguri si Rusi.
Aici e Romania si asa v-a fii in veci pururi, dar tinand cont de coruptia prstcomunista sunttem o tara foarte bulnava si trebuie sa ne tratam repede. Trebuie administrare separata pentru toti in regiuni de forme care nu cinteaza atata timp cat se scapa de influenta si coruptia Bucurestiului. Un Guvernator nascut aici nu ar fura cum te fura un politician din Teleorman sau Focsani, de unde era Sorin Apostu.

Inteleg ca inteligenta celor cativa ofiteri insarcinati cu propaganda nationalista din SRI nu are limite. Imi place ce scenariu au facut si au postat pe youtube. Hahaha. Asa, lasati-va manipulati si mintiti in continuare. booohhooohooo. Vine ungurii cu armata loc. Vax. Numai armata din Transilvania si n-are ce face din unguri. Praf ii face. Ca sa nu mai spun de unitatile din Muntenia si Moldova. Aveau ungurii planul ala in 1990 cum sunt eu cosmonaut la Nasa acum. Bai oameni buni: cat de irational si ilogic trebuie sa fii ca sa crezi asa ceva? Pai voi credeti ca Ungaria daca ar fi stiut ca are vreo sansa vreodata n-ar fi incercat sa invadeze Transilvania? Problema e ca strategii lor militari stiu foarte clar ca n-au nici o sansa intr-un razboi cu armata romana. Deci terminati cu prostiile, cu teoriile conspiratiei si manipularile ieftine scornite de oameni cu fel de fel de interese. Puneti-va mintea la contributie si puneti cap la cap lucrurile ca nu e asa greu. Incercati sa nu mai reactionati doar din amigdala (emotional) si mai folositi-va lobii frontali ai creierului unde e centrul ratiunii. Pe bune.

Bravo Ovi , uite ca ai deslusit chestia ... Asa este : Transilvania nu se poate lua din afara asa ca incearca din interior . Se ajuta de cozi de topor si , firesc , de populatia de origine maghiara ( constienta sau nu ) .

In afara de vorbe ce mai puteti ? Nevolnici ati fost mereu si , daca n-ati avut cine sa va ia in spate , ati stat cu curu'n drum plangandu-va singuri de mila .
Pamantul ala de-l vrei tu a fost platit cu sange si , de-l vrei , tot asa trebuie sa il rascumperi .
Chiar crezi ca ajunge un referendum ?? Ia incearca !!! Da' n-ai sa incerci pentru ca , asa cum am spus , doar gura e de voi .

Noo! Numa-ncet ma ficior! Da-ti doua palme si trezeste-te, ca te-or lega astia ...de la Borsa.
Ti-ar da tie Vaida Voievod, de n-ai putea duce, pentru ce prostii debitezi.

Dacă s-ar prelua un model ca-n Gemania - cu landuri - atunci să se adopte: o singură limbă în administraţie, şcoli etc. Desigur, la noi în România, limba română.

youtube.com/watch?v=4Sz-1o8Azwk

Ceva interesant care poate v-a scapat, domnule Gherman.
Eu raman la ideea ca modelul de urmat e ala Nemtesc, cu multe landuri si fiecare cu sfintii lui.
Daca ne facem mici ne f-te fiecare cum vrea.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide