Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 01 Noi. 2012, 09:29
16
10517

Da, despre separatismul Bucureştiului

Recunosc: titlul pare ciudat. Însă: trebuia să plătesc o taxă de 526 de lei către Inspectoratul de Stat în Construcţii Cluj. Impozit normal, se plăteşte peste tot în lume şi până la urmă şi din banii ăştia se întreţin sau se modernizează şcolile şi spitalele clujene – aşa credeam.

da despre separatismul bucurestiului
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Dar cei 526 de lei nu se plătesc la Inspectoratul din Cluj, musai să-i trimiţi prin mandat poştal la Trezoreria Sector 5 Bucureşti.

Eu locuiesc în Cluj. N-am fost în viaţa mea în Sectorul 5, Ferentari. O întreb pe doamna de la ghişeu ce caută banii mei la Bucureşti, îmi spune că asta e regula pentru toată ţara, din Halmeu până-n Medgidia. Îmi mai spune că toată lumea pune aceleaşi întrebări ca şi mine şi apoi lumea îşi face cruce şi suduie.

Ştiu: de câte ori vorbesc despre lucruri dintr-astea, sar şi câţiva care zic că-s separatist. Degeaba explici că-i o chestiune de onestitate repartiţia fondurilor: eşti separatist şi cu asta basta, noi am trecut Carpaţii cântând şi chestia asta costă - să nu mai tot comentezi, bă ţărane din provincie.

Să mai spun ce-ar însemna să rămână ardelenilor, bănăţenilor, bucovinenilor, oltenilor – măcar o parte din accizele pe combustibil sau pe alcool şi ţigări? Banii ăştia ar fi folosiţi nu pentru colaci de sârmă ghimpată, ci, da, pentru şcoli şi spitale, inovare, infrastructură, irigaţii. E drept: mulţi din ministere ar fi musai să muncească, în lipsa şpăgilor.

Ar pierde cineva dacă majoritatea banilor ar rămâne celor ce muncesc pentru ei? S-ar duce statul român pe copcă dacă oamenii ar vedea rezultatul direct al muncii lor? Dacă românii ar fi unitari în a-şi celebra diversităţile?

De fapt, statul român n-are nimic de-a face cu statul unitar – e o sintagmă pe care-o foloseşte ca argument împotriva modernizării. Statul român trăieşte confortabil din  confuzii identitare şi funcţionează doar ca moderator al conflictelor tot de el create. Şi dacă e să vorbim despre separatisme, nu Bucureştiul e cel ce ne separă de aspiraţiile naţionale? Nu ăia de prin ministere separă capitala de restul ţării? Nu de acolo vine ideea super-statului bucureştean versus România, ca şi cum ar fi două ţări separate, unite doar prin vasalităţi?

Aş fi preferat să plătesc nu 526 de lei, ci de două sau de trei ori mai mult – dar banii să rămână aici, la Cluj. Mi-ar fi plăcut să mi se spună un mulţam cetăţene, din aceşti bani o parte se vor folosi pentru aia şi pentru aia şi pentru aia. Să pot să mă duc cu fiu-meu prin faţa unei şcoli şi să mă laud că am contribuit la performanţele şcolii ăleia.
Şi asta în România, nu în Bucureşti.

Voteaza articolul
3 / 5 (2 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

In Romania regula este ca toti banii sa mearga la bugetul de stat, de unde se redistribuie catre judete. Asta se intampla cu toti banii: si cu cei pe care ii platim pentru sanatate, si cu cei pe care ii platim pentru drumuri. Nu spun ca este eficient (dimpotriva), insa banii nu se duc in Ferentari si nici macar in Bucuresti. Banii sunt contabilizati in bugetul de stat, adica in bugetul nostru comun, de unde se redistribuie in toata tara (contabiliceste vorbind). Nu ii transporta nimeni cu masinile blindate la Bucuresti, ei raman efectiv in Cluj - daca sunt platiti la Cluj, insa sunt contabilizati la Bucuresti. Ma indoiesc ca Sabin Gherman nu stie acest lucru. Mai curand incearca sa manipuleze opinia publica, profitand de necunoasterea de catre majoritatea cetatenilor a mecanismelor finantelor publice.

Sa se faca urgent un referendum ,sa nu se mai dea nici un leu lipitenilor .
Miticilor le place mult sa traiasca din ânselaciuni ,sunt nascuti pentru a ânsela .

nimic nu se va schimba in gandirea lor . si daca cineva va cugeta altfel ala precis e al mosadului,a ungurilor,a rusilor sau americanilor,si este tradator de neam si tara! !dar.. .care tara..? a lor fratilor . ei se gandesc la o tara a lor a ! dar.. a noastra care e? !!!

Ca sa completez , sunt de acord cu "autonomia" fiscala , dar nu sunt sigur ( deloc ) de faptul ca acei "alesi" locali ( pusi sa dramuiasca banii cotizati de contribuabili ) ar fi mai putin lacomi si mai putin "mafioti " decat cei de la Bucuresti ; nimic din cea ce am vazut pana acum in dramuirea banului public la nivel local nu indreptateste optimismul dvs.

dan: aici da, ai dreptate. dar io zic că-i musai de încercat şi de controlat ceea ce presupune regionalizarea. dilema există într-adevăr: de la baronii locali la cei regionali. dar stă în puterea noastră să îi controlăm. de acord şi cu cea de al doilea comentariu: sunt multe reacţii, sunt multe frustrări, dar majoritatea lor sunt "înalt calificate" de stupiditatea cu care ţara asta a fost guvernată. vă mulţumesc

Inteleg ca suntem mai toti - vorbesc de oamenii "de rand"- frustrati in momentul de fata ( si avem multe motive ) , dar unul din comentariile de mai sus mi se pare foarte nedrept si foarte "reprezentativ" pentru a ilustra cliseele de gandire care ne sunt induse fara sa ne dam seama de catre adeptii vechii "invataturi" care recomanda folosirea unei arme subtile si care nu costa bani : "dezbina si domneste "pentru mentinerea puterii ; ma refer la considerarea pensionarilor ca poveri pe umerii celor tineri , care- nu-i asa- au crescut , au invatat si s-au format "spontaneu" , n-au avut parinti , bunici , rude care -la un moment dat - au trebuit sa se "retraga" (cu voie sau fara , ca asa cer legile ) la pensie ; cred ca dvs , domnule Gherman ( vad ca raspundeti unor opinii ) sa fiti impartial si sa nu alimentati aceste frustari aratand ca : 1. cei mai multi dintre pensionari ( cei care nu au fost beneficiarii unor legi speciale ) au cotizat cel putin 30- 40 de ani la fondul de pensii - daca banii lor nu mai exista , nu e vina lor-doar traim in tara "tepelor" de tot felul ; din datele existente la Casa de Asigurari de Sanatate sau la fondurile private de pensii reiese ca numarul celor "activi" este mai mare decat numarul pensionarilor ; 2. nimeni nu a primit casa "gratis" in vremea comunistilor -toti salariatii cotizau la fondul de dezvoltare sociala , fond din care se construiau blocurile - pe deasupra , cei carora li se repartizau aceste locuinte mai plateau si chirie ( dupa ce , poate , li se demolasera casele ca sa se construiasca aceste cartiere ) ; ar mai fi argumente pentru dovedi ca pensionarii n-ar tebui jigniti (de exemplu , fiindca "lucreaza" gratis pe langa nepoti sau fiindca- din pensii mizerabile- mai gasesc cate un banut ca sa-si ajute copiii care trec prin vremuri grele ), dar ma opresc aici si ii las-pe cei cu bun-simt- sa il judeca pe cel de mai sus

De acord cu dvs. d-le. Dan.
Clujeanul are o obsesie cu pensionarii si nu inteleg de ce. Ce vina au saracii oameni? Acum dupa ce au ajuns batrani ce sa facem? Sa-i condamnam la exterminare sau munca fortata? Si Clujeanul va ajunge pensionar si probabil isi va inghiti cuvintele de acum. Furia lui e gresit orientanta. Ea ar trebui orientata numai si numai impotriva clasei politice care spoliaza Romania, care fura banii prin companii de stat sau prin contracte cu firme capusa si duc banii in Elvetia sau Insulele Cayman. Gelu Visan a prezentat foarte clar mecanismele dar si sumele de care vorbim. Peste 25 de miliarde de euro pe un ciclu electoral de 4 ani. Iar PDL nu e cu nimic mai prejos decat USL. Au furat si ei de au rupt in frunte cu Videanu, Blaga, Berceanu, Udrea, Anastase si multi altii. Ah ca mai sunt si execeptii la PDL, da dar cu ce ma incalzesc? Sunt putine si neglijabile.
In Romania vorbim deja de un sistem mafiot care a pus stapanire pe tara. Incepand cu ministri, parlaentari, consilii judetene si primarii, toti cei 40.000 de politicieni sunt prinsi in aceasta hora a furtului banului public, adica a banilor munciti de noi si platiti sub forma de taxe la buget. Profita de faptul ca cei mai multi oameni educati si informati sunt scarbiti si nu merg la vot ii mituiesc pe saraci si pe tarani ca sa le iasa voturile si astfel morisca se invarte la nesfarsit. Alternanta la putere si certurile de la TV sunt doar de fatada. In spate fura cot la cot, indiferent din ce partide sunt. Si stati ca acum se pregateste si PPDD sa intre in hora. De ce credeti ca ii vidanjeaza pe toti politicieni penali rejectati de partidele mari. Desi e in UE Romania nu e decat un nou Mexic cu o clasa mafiota care pozeaza in clasa politica dar care e pusa doar pe furt, saracind populatia si lasand tara la un nivel de dezvoltare de anii 70.
Prin urmare intrebarea de baza e: cum scapam de aceasta clasa politica intreaga? Cum ii deportam undeva in afara politicii? Cum ii "exterminam" din politica pentru a face loc unor oameni cat de cat onesti dar mai ales bine intentionati?

buna seara domnule gherman.
cu asta trebuia sa incepeti:in loc de "m-am saturat de romania" trebuia sa clamati "m-am saturat de bucuresti",impactul ar fi fost cu totul altul...ganditi-va ca si iasul si moldovenii si timisoara si banatenii s.a.m.d.,s-au saturat de "tirania" "centralist-democratica".
poate nu e tarziu...
cu stima:
dr.miclaus v.

Dr. Miclaus Vasile: da, e posibil. numai că visam să se schimbe România, nu doar Bucureştiul (deşi sunt cam legate astea...)). dar acum într-adevăr şi din păcate cam tuturor ne-a ajuns cuţitul la os - şi ardelenilor, şi bănăţenilor, şi moldovenilor. nu e târziu, cu siguranţă, pentru schimbare.
cu aceeaşi stimă, Sabin Gherman

Pentru mine Ponta, Antonescu și Voiculescu sunt ca șefii Ungariei sau Bulgariei, nu prea mă interesează.

Am o socoteală cu Băsescu și Boc, votați de Transilvania (în sens extins). Au accentuat centralismul parazitar, corupția și manelismul (simplismul și sclipiciul). Veți zice că au fost proști, dar sunt proștii noștri. Atenție, că prostia este contagioasă...

Ultimele evoluții duc spre distrugerea regionalismului din PDL, atât cât era (prin electorat și oameni, nu prin doctrină) și promovarea a tot felul de modernisme și civisme la nivel „național”. Adică, acuma am devenit „elite dă drapta” (citește „ciocoi de Bucale”), nu mai avem treabă cu „tirania majorității”. Nu știu ce-i cu dreapta sau stânga. Știu una și bună, nu trebuie încurajate căpușele.

pai, capitala asta, in forma asta nu are nici un rost pentru noi... ci noi avem rost pt. ea... pai nu e nicaieri in lume totul, dar totul "adunat" intr-un singur oras! tocmai ca si alte regiuni si orase sa aiba posibilitatea de a creste si a se dezvolta! pai tocmai aste e problema RO ca se gandeste cu sus-n jos...Capitala nu e pt noi ci NOI suntem pentru EA! de asta trebuie sa ne descotorosim de ea...

Toti banii merg acolo pentru ca, ca Ruman, ai de tinut in spate 4 culdusi. Care cred ca au dreptu sa capete banii de la stat ca doara deaia voteaza.Nu tre sa lucri sau sa fie banii in tara daca tu votezi, atata trebe sa aleji un Cutarescu care sa iti deie si tu sa stai. E mult prea mare diferenta asta de contributie in societate pe cere trebuie sa o faca actuala clasa muncitoare si tinerii din ziua de azi. Nu imi comvine sa dau 24% din jumatatea de bani care mi se cuvine dupa ce muncesc, cealalata jumatatea fiind luata direct de stat de la angajator, sa mai si dau taxe pentru toate ***EDITAT***urile si sa am o viata in care sa trag dupa mine facturile subventionate la incalzire pentru toti batranii si facturi la medicamente de ultima generatie samd. asta numa asa ca noi suntem generatia care trebe sa pice de fraieri. V-o dat Nea Ceausescu Apartamente pe cere mie imi cereti chirie doua salarii, V-o crescut copii pe gratis cu tot cu scoala, vaccinuri, ce-at vrut voi, acuma dupa ce ca v-ati lasat fraieriti de securistii de la Directia De Comert Exterior care or orchestrat "revolutia" sa va fure combinatele de sub nari, ca vooie erati prea ocupati sa va vindeti cupoanele de actiuni la ***EDITAT***ii din fata de la hala, sa aveti banii de tigari, Coca-Cola si blugi, ca dora deaia a-ti facut revolutie. Nu v-o mers bine untimii trei ani din 40 de ani de comunism, si repede a-ti cantat ca niste ***EDITAT*** pe strazi, in timp ce ai aia or executat la zid o femeie de 73 de ani in ziua de craciun, asemenea gunoaie de oameni nu mai are istora lumii si n-o sa mai aiba-n veci. De ce nu v-ati gandit cine o sa ve deie de mancare si de lucri si in casele cui o sa stati daca va trebe Democratie ? Numa chef v-o trebuit da de lucru nimic. Domne feri sa va adunati o gramada sa mergeti la Bucuresti sa luati FSN-u la intrebari, si sa nu-i lasati sa va vanda mostenirea voastra de la batranaul socialism, la pret de fier vechi. Acuma va trebe sa bagati in voi ca su cum nu s-o intamplat nimic, si asteptati sa lucre fraierii s-aveti voi batranete ca nemtii si francezii. In cat mai scurt timp o sa fiti dati voi jos de pe p**lele noastre, sa va tina copii vostrii nu copii altora. T-o trebuit revolutie ? atunci rabda fome, mancamia-i p*** de tovaras. Voi credeti ca cineva vrea sa faca un stat "Transilvania" in care tinerii sa tragem ca fraieiri pe la Tetaroame ca sa aiba restu pensii si privilegii mai mairi ca acuma, da aia care lucra sa stea sa moara cate 12 ore pe zi ca sa aiba bani de rate la Ipoteca si eventual un salam cu soia pentru copii ? Pana nu rezolvam problema persoanelor asistate social cu banii de la stat, adica, pensii de boala, ajutor social, pensii de batranete pe categorii, subventii la facturi, trransport public gratuit, medicamente gratuite, servicii medicale de mii de euro pe an, samd. nu are rost sa facem nici un ***EDITAT***, sa fie o meritocratie technocratica, cine lucreaza si contribuie in societate sa aiba drept de vot, cine nu sa taca din gura, cine e relevant pentru dezvoltatea si fucntionarea aparatului de stat sa aiba privilegii, cine nu sa isi valorifice bunurile, daca nu are sau nu mia are nimic sa declare faliment social si sa stea intr-un camin institutionalizat, si sa se multumeasca cu minimul necesar. Progress, evolutie si cimitire, asta vreu sa vad aci la mine-n tara.

Aseara la Romania TV, fostul parlamentar PDL Gelu Visan a prezentat tot mecanismului sistemului politic care fura banii tarii. E vorba de un sistem care cuprinde politicienii din guvern, parlament, consilii judetene si primarii. In total vreo 40.000 oameni din toata Romania. Banii sunt extrasi din companiile publice gen Hidroelectrica, Oltchim, CFR, Tarom, etc. si din contracte publice cum sunt cele pentru drumuri si alte lucrari de constructie. Dupa aceea banii sunt scosi din Romania si depusi in conturi din Elvetia sau alte paradisuri fiscale.

In total e vorba de 27 de miliarde de euro pe un ciclu electoral de 4 ani. Adica suficienti bani cat sa dam salarii la bugetari fara sa le taiem, cat sa marim pensiile la un nivel decent (pensia minima sa fie macar 300 de euro) cat sa finanatam decent educatia si sanatatea si sa investim in proiecte importante de infrastructura gen autostrazi.

Prin urmare clasa politica care conduce Romania din Bucuresti este de fapt o grupare mafiota care dreneaza banii tarii facand populatia sa saraceasca si nepermitand tarii sa progreseze ci tinand-o prizoniera la un nivel de dezvoltare al anilor 60 sau 70. Ori e clar ca oamenii astia nu vor face nimic pentru a schimba sistemul. Nu vor da legi impotriva lor. Lor le convine acest sistem in care fura si fac averi colosale la care politicienii occidentali nici nu viseaza. Iar cei din justitie nu vor reusi niciodata sa biruiasca acest monstru tocmai pentru ca nu sunt dotati cu instrumentele legislative necesare. Degeaba ii bagi la puscarie 6 luni sau 3 ani daca nu te atingi de averea lor pe care au facut-o furand banul public. Pentru ei e un targ profitabil - stau 3 ani in puscarie dar apoi sunt capatuiti pe viata si ei si 3 generatii de urmasi ai lor.

Noi ce mai asteptam? Cat trebuie sa mai asteptam? Pana cand mai speram la o indrepare a lucrurilor? Nu e inca evident ca trebuie sa ne luam soarta in propriile maini? Nu e evident ca trebuie sa IMPUNEM cu forta daca e nevoie autonomia sau chiar independenta Transilvaniei? Cum altfel sa-i obligam sa nu ne mai fura banii? Daca stiti o alta metoda eu sunt gata sa o discutam.

Cu exceptia ultimului paragraf, vad ca stii sa spui si tu lucruri inteligente!
Traim intr-un stat mafiot, in care Ardealul nu face exceptie. Incercand sa fac abstractie de identitatea nationala, care nu se negociaza, cu ce m-ar ajuta separarea? Separarea i-ar ajuta pe mafiotii de aici sa puna mana pe toti banii colectati. Noi romanii o sa fim si singuri si parliti. Cand v-am semnalat ca si influentii din Ardeal au infiltrati o gramada de locoteneti in ministere si consilii de administratii, m-ati persiflat.
Nu tebuie sa cautam prea departe exemple. Patronul acestui trust e unul dintre marii beneficiari, prin interpusii Constantin Dascalu si Dan Lazar.
Deci, bravo ovi! (cu exceptia separarii) :-)

Ba da, exista avantaje mari in independenta. Am fi mai putini ca populatie (doar vreo 8 sau 9 milioane) si la randul lor politicienii ar fi mai putini. In loc de vreo 40.000 am avea doar vreo 15.000 sau chiar mai putini daca am face si o reforma administrativa. Deci ar fi mult mai usor de monitorizat si controlat atat de catre justitie cat si de catre ziaristi onesti de investigatie. Avand buget propriu i-am presa sa ne faca rapid 2 autostrazi care sa traverseze toata Transilvania, sa uneasca marile orase si sa faca legatura cu granita de vest.
Si mai sunt multe alte avantaje in independenta. Ca dvs. nu sunteti de acord asta e altceva. Nu pot sa va cer sa fiti de acord cu mine. Aveti si dvs. motivele proprii si nu e cazul sa le judec eu. Eu incerc doar sa conving cat mai multi ardeleni ca trebuie sa ne inarmam cu aceasta dorinta de independenta. Si daca ea nu se va materializa vreodata macar ne va permite sa pune presiune pe politicienii de la Bucuresti si sa ne asculte si pe noi, sa ne ia in seama, sa tina cont de doleantele noastre.

Daca e asa cum scrie dl.Gherman, atunci intr-adevar incep sa-mi pun intrebarea ce rost mai are capitala pentru toti ceilalti locuitori ai Romaniei... Chiar nu ma intereseaza catusi de putin ce se petrece acolo, dar categoric, sunt interesat de fondurile care iau drumul Bucurestiului, fara nici un rezultat la Cluj. Pentru ca semianalfabet sa fii, si daca esti "la locul potrivit", adica la Bucuresti, atunci te incalzesti bine mersi, pe banii stransi din toata tara. Este inacceptabil acest lucru, si atunci evident ca sunt de acord cu un referendum prin care sa se stabileasca foarte clar, nu pe hartie si la nivel declarativ, autonomia economico-financiar-administrativa, astfel incat grosul banilor produsi "in teritoriu" sa ramana acolo unde sunt produsi.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide