Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 20 Mai. 2011, 21:22
0
1086

Vezi in ce stadiu se afla lucrarile la Aeroportul Oradea

2557_
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

FOTO Oradea va avea din luna august un Aeroport modernizat in totalitate, dotat cu toate utilitatile, la standarde occidentale. De la chek-in-uri noi si benzi rulante pentru bagaje, spatiu special destinat pasagerilor aflati in tranzit, pana la ambientul modern intr-un design atractiv si placut. Terminalul Aeroportului este acum in plin santier, insa pista mai are de asteptat.

Infatisarea aeroportului din Oradea este acum in curs de modificare radicala. Lucrarile propriu zise au demarat in decembrie anul trecut iar pana in primavara conform proiectului initial ar fi trebuit terminate modernizarile, astfel incat aeroportul oradean sa corespunda standardelor impuse de UE.

Avand in vedere ca Romania nu a fost primita in Spatiul Schengen, conducerea aeroportului si ordonatorul principal de credite, Consiliul Judetean, au convenit sa prelungeasca termenul de executie a lucrarilor, pentru a a avea suficient timp de executie a unei modernizari complete a terminalului Aeroportului oradean.
"Proiectul initial a prevazut doar modernizarea fluxului de pasageri. Am convenit insa cu presedintele CJ sa prelungim perioada lucrarilor pentru a face o modernizare totala a Aeroportului", a spus comandantul Gheorghe Pasc.

Lucrari de amploare
Grosul lucrarilor a fost deja realizat, in prezent imobilul fiind pregatit pentru partea de finisaje. Potrivit comandantului Aeroportului oradean, Gheorghe Pasc, au fost refacute instalatiile electrice, de apa canal, a fost efectuate recompartimentari, lucrari de cablare a sistemului de siguranta si fluxul de pasageri la etajul I. Intreg nivelul I a fost placat pe exterior cu placi de aluminiu compozit, si de curand s-a finalizat licitatia pentru placarea pardoselilor de interior la parter si pe scari cu granit. S-a lucrat in paralel si la colectarea apelor pluviale, iar instalatiile de apa au fost reviziute. O parte dintre grupurile sanitare si salonul oficial au ajuns si ele la stadiul de finisare.

Cladirea, extinsa
Cladirea urmeaza sa se extinda in exterior, spre iesire, cu o fasie cu latimea de 2,5 metri, la care se va atasa o copertina de protectie pentru pasageri. Au fost refacute si spatiile destinate Directiei Vamale si Politiei de Frontiera si, in curand, va intra in lucru cel pentru Compania Tarom. Aeroportul va avea si doua benzi rulante pentru circuitul bagajelor si chek-in-uri noi si moderne.

"Este foarte greu sa transformi o cladire veche intr-una noua si moderna. Te lovesti de tot felul de probleme", spune Gheorghe Pasc. Instalatiile de apa vechi de peste 40 de ani, au dat de furca atat executantului lucrarilor cat si conducerii aeroportului.

"Daca ar fi fost o cladire noua lucrurile ar fi fost mult mai simple. Acum trebuie asteptat dupa licitatii, lucrarile sunt dependente unele de altele si dureaza mai mult", mai spune comandantul Pasc. 

Toate dotarile
Acum conducerea Aeroportului este preocupata de partea de design, acesta fiind realizat de o firma oradeana, Hvac. Se lucreaza de asemenea, la sistemul de ventilatie, la sistemul de sonorizare si cel video pe monitoare. De asemenea, Aeroportul va fi dotat cu 68 de camere de luat vederi atat in interior cat si exterior, acesta din urma cu o raza de acoperire pana la capatul pistei.

Potrivit sefului Biroului Investitii si Achizitii, Viorel Baican, Aeroportul modernizat va fi dotat cu o sala de protocol, o alta pentru VIP-uri, va avea doua benzi rulante pentru bagaje, o scara rulanta pentru pasagerii aflati in tranzit, care se vor putea relaxa intr-un spatiu comercial la etajul I. Tot la etajul I au fost amenajate si doua incaperi destinate celor care cer azil, si birourile Directiei Vamale si Politiei de Frontiera. La parter va fi amenajata o receptie, spatiul destinat companiei Tarom, chek-in-urile si, dincolo de ele,  plecarile si sosirile.

Controlul bagajelor de catre SRI nu va mai fi facut la vedere ca si pana acum, ci separat in spatii special destinate acestui scop, prevazute cu incaperi  amenajate pentru bagajele cu probleme. In imediata vecinatate a spatiului de control al Politiei de Frontiera exista si o incapere, in care vor putea fi retinuti infractorii.

Fara probleme cu CJ
"Lucrarile nu sunt complexe, nu am lucrat la partea de structura de rezistenta, ci doar la cea de arhitectura, insa avand in vedere ca imobilul este foarte vechi, practic s-a lucrat cu solutii tehnice din urma cu 40 de ani, am avut surprize in anumite momente. Am dat spre exemplu de conducte vechi si putrede, si au trebuit aduse modificari", a precizat, reprezentantul firmei executante, Electrica Serv Buftea.

Intrebat de reporterul CityNews. cum a decurs colaborarea cu presedintele Consiliului Judetean, pe perioada lucrarilor, avand relatia cu frecusuri dintre CJ si Selina, care a executat lucrarile la noul Muzeu al Tarii Crisurilor, Gheroghe Pasc spune ca nu a intampinat astfel de dificultati.
"Am mers pe licitatii electronice si pe lucrari diferite, daca a fost nevoie, nu pe aceleasi lucrari cu facturile umflate", a explicat Gheghe Pasc.

Valoarea lucrarilor este de 800.000 de €, din care 60-65% sunt asigurati de CJ, iar diferenta, din venituri proprii ale Aeroportului.

Pista redusa, dar functionala din 2014

In ceea ce priveste pista, conducerea Aeroportului a recurs la un tertip pentru reducerea cheltuielilor: aceasta va fi scurtata de la 2400 de metri la 2100 de metri, dar va avea aceleasi caracteristici. Diminuarea aduce o reducere a cheltuielilor de la 32 de milioane de euro la 23 de milioane de euro.
"Am avut in vedere faptul ca noile aparate de zbor moderne sunt dotate cu sisteme de franare mai performante", explica Gheorghe Pasc. Noul studiu de fezabilitate la proiectul de extindere a pistei a fost ieri aprobat in consiliul de administratie al Aeroportului. Pista va putea fi folosita pentru aceleasi tipuri de avioane, Airbus 320 si Boeing 737.

Indicatorii tehnico-economici urmeaza sa fie aprobati in sedinta de Consiliu Judetean, finantarea urmand sa fie asigurata fie prin varianta concesionarii, fie prin extinderea unui imprumut al CJ.
Lucrarile la pista ar putea incepe in primvara anului urmator, dupa parcurgerea etapelor legate de finantarea proiectului, organizarea licitatiei si eventuale contestatii. "Daca totul decurge, in regula, spune comandantul Gheorghe Pasc, pista ar putea fi gata la sfarsitul anului 2013 sau inceputul lui 2014.

Malina Pop
Foto: citynews.ro

Articole din aceeasi categorie
Marți, 23 aprilie, cei care se prezintă cu o carte la intrarea în Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca pot vizita obiectivul fără să mai plătească bilet.
06 Apr. 2019
10:05
0
Primarul Emil Boc a anunțat recent că bugetul din acest an al municipiului Cluj-Napoca va avea o pierdere de 20 de milioane de euro, lucru care va afecta proiectele de investiţii.
04 Apr. 2019
10:46
0
Miercuri, 3 martie, începând cu ora 10.00, va avea loc un nou exercițiu “Miercurea Alarmelor”, după cum au anunțat cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj,
03 Apr. 2019
10:09
0
De Ziua Jandarmeriei Române, în zona casinoului din Parcul Central din Cluj-Napoca va avea loc miercuri, 3 aprilie, cu prilejul sărbătoririi Zilei Jandarmeriei mai multe manifestări dedicate acestui
02 Apr. 2019
12:24
2
Compania de Apă Someș SA a anunțat întreruperea furnizării apei potabile în mai multe zone ale municipiilor Cluj-Napoca și Dej.
02 Apr. 2019
10:04
0
Oficialii Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au anunțat că miercuri, 3 aprilie, podul Porțelanului se va închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului
02 Apr. 2019
08:30
0

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide